Pilotul Osiceanu, avertizare: Priviți ploaia de stele aeroportuare!
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Cezar Osiceanu
WhatsApp
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Freepik
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Freepik
Pilotul Cezar Osiceanu a realizat o analiză a "ploii" de aeroporturi construite sau în curs de construire în România, în rândurile de mai jos.

Se zice că ploaia de stele este un fenomen astronomic foarte rar și frumos de urmărit, iar în popor se spune și că atunci când vezi o stea căzătoare să îți pui o dorință care se va îndeplini!  Asistăm, astăzi, la o adevărată ploaie de aeroporturi construite sau în curs de construire în România. Doar că haideți să vedem mai îndeaproape și cu ochiul liber fenomenul rar, nu-i așa? 

Numirea în funcție a ministrului Veștea a fost sărbătorită cu deschiderea Aeroportului internațional Brașov, chit că hărțile de aterizare nu fuseseră publicate de către Jeppessen, nu exista asistență tehnică asigurată de vreo companie, vechea conducere a Autorității Aeronautice Civile Române AACR a refuzat ani de zile deschiderea aeroportului din motive bine întemeiate etc. De la deschiderea aeroportului, cursele se lasă așteptate, ca să nu spun curse ioc!

Tot anul trecut, a fost deschis un aeroport internațional privat la Remetea în județul Harghita, care va opera avionul proprietarului în principal. Din luna martie a anului curent, am aflat despre construcția și pregătirea pentru deschiderea unui alt aeroport internațional privat la Alexeni în județul Ialomița cu o investiție de 400 milioane de euro. 

Acum două săptămâni toată presa a aflat că se va face un nou aeroport, tot internațional, la Brăila-Galați, care va avea o pistă de 3 km și o aerogară cu 3 sisteme de îmbarcare/debarcare tip burduf. 

Ieri, Primarul Sectorului 4 și candidata PSD la Primăria Capitalei au anunțat deschiderea unui nou aeroport internațional al Bucureștiului în acel sector, ceea ce va ridica la trei numărul aeroporturilor Capitalei

Deci dragi români contribuabili, acolo sunt banii dumneavoastră!  Doar că ar trebui să știm că:

Prin deschiderea aeroportului din sudul Capitalei se face loc direct pentru închiderea atât a aeroportului Băneasa, cât și a fabricii ROMAERO. Chestie dorită și planificată de rechinii imobiliari de mult timp.

În acest moment, în care traficul aerian a revenit și depășit valorile de vârf ale anului 2019 (an considerat ca fiind cel mai bun în aviația civilă), Aeroportul Internațional Otopeni operează bine merci, fără nici o restricție, cu o singură pistă din cele două avute în dotare! Timp în care Aeroportul Băneasa șomează pentru ca să nu îi deranjeze zgomotul avioanelor pe potentații locuitori ai zonei .

Companiile low cost, primele interesate în operarea pe aeroporturile cu taxe mai mici, teoretic, nu s-au înghesuit deloc în a se înscrie pe aeroporturile nou deschise.

Ni se tot livrează diverse motivații care nu se pupă cu realitatea, indiferent cât de patrioți am fi! Dintre aceste motivații, care sunt precum un ambalaj frumos la o cutie goală, primează: interesul comunității locale, necesitatea imperioasă de asigurare a unor condiții de transport cât mai bune, bla bla bla!

Ploaia de stele este frumoasă și rară, dar o fi oare și bună?

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel