![Fotografie de la Daniel Andraski, Pexels Fotografie de la Daniel Andraski, Pexels](https://media.dcnews.ro/image/202303/w670/titi_aur_masina_pilot_automat_pxl_11322900.jpg)
"Pilotul automat funcţionează mai bine cu cât eşti într-o ţară unde se circulă mai civilizat. De ce? Pentru că se respectă anumite reguli. Şi pe un tronson de drum unde se circulă cu o anumită viteză, ca să nu mai stai cu piciorul pe acceleraţie şi să intri într-o uşoară relaxare, cuplezi acel pilot automat.
Dar, într-adevăr, şi aici sunt sisteme diferite. Sunt sisteme care păstrează doar viteza, deci tu, ca şofer, trebuie să fii atent să nu intri în cel din faţa ta. Şi sunt şi sisteme care menţin şi distanţa faţă de maşina din faţă, distanţă reglabilă la unele maşini chiar în secunde, nu în metri. Şi te poţi pune la o secundă şi jumătate în spatele unei maşini, sau la două secunde, etc. Asta înseamnă să ştii regula celor două secunde, să înţelegi de ce distanţa se măsoară şi în secunde, lucru care se învaţă la şcoala de şoferi. Cei care se lovesc de povestea asta înţeleg", a explicat Titi Aur.
Regula celor două secunde presupune ca distanţa dintre două maşini să fie de cel puţin 2 secunde. În metri, asta înseamnă că distanţa este de jumătate din viteza de rulare. Într-o emisiune anterioară, Titi Aur a explicat că "la 100 de kilometri pe oră se fac 27 de metri pe secundă. Astfel, la două secunde se fac 54. Așadar, la 100 de km pe oră se ajunge la aproximativ cei 50 de metri.
De ce două secunde? Un om normal, care nu obosit, nu e băut și e atent, are capacitatea de a acționa de aproximativ o secundă și jumătate care e împărțită în doi timpi. Potrivit datelor medicale, timpul de percepere și până când creierul transmite că se întâmplă ceva în față trec cam 0.75 secunde. De când se primește comanda și până se pune piciorul pe frână ori se trage de volan pentru evitarea impactului mai trec 0.75 secunde". VEZI MAI MULTE AICI
"În România, puţine zone unde poţi merge relaxat"
"Deci pilotul automat este foarte util când ai parte de circulaţie constantă şi civilizată.
Când eşti într-un furnicar, când eşti într-o nebunie de trafic şi tu îţi pui o distanţă în regulă faţă de cel din faţă, ca să fii în siguranţă, va veni unul din spate, va intra în faţa ta, iar te dă mai în spate, şi tot aşa.
Deci aceste sisteme sunt bune, te pot relaxa pe anumite tronsoane de drum, dar în România sunt puţine zone în care chiar poţi merge relaxat.
Eu circul foarte mult, sunt un fel de navetist aşa, fac mulţi kilometri. Îmi place să folosesc aceste sisteme, dar cred că pot să o fac undeva la 10-20% dintr-un traseu. Altfel, în rest, volanul şi pedalele sunt tot la mine", a concluzionat Titi Aur la DC Conducem.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Știrea zilei e despre Carmen Brumă. Nimeni din presă n-a scris despre asta!
- Noi informații despre problemele navei spațiale Starliner. Ce au descoperit inginerii
- Diferența dintre Ambulanță și SMURD. Când și unde intervine fiecare. Raed Arafat, explicații din sistem/ VIDEO
- BANCUL ZILEI: Între vecini, la Vaslui
- Motivul crimei de la Brăila. Ipotezele luate în calcul de anchetatori
- Ciolacu, replică pentru Geoană: E de noaptea minții! / video
- Victorie de etapă pentru investitorul Alin Bucur. Plaja Caelia a primit „undă verde“ de la Tribunalul Constanța
- „Cazul Lasconi” se repetă în familia lui Elon Musk. Miliardarul se laudă că a dezmoștenit-o pe fiica lui trans și a declarat-o moartă. Aceasta a ripostat în presă
- Reacția unui profesor după ce un coleg a venit în fustă: Să încercăm să înțelegem de ce e supărată lumea pentru cum se îmbracă Nae la facultate
- Continuă coaliția PSD - PNL după alegeri? Alina Gorghiu: Sper să nu se supere nimeni că îndrăznesc să am această opinie / video