"Pilotul automat funcţionează mai bine cu cât eşti într-o ţară unde se circulă mai civilizat. De ce? Pentru că se respectă anumite reguli. Şi pe un tronson de drum unde se circulă cu o anumită viteză, ca să nu mai stai cu piciorul pe acceleraţie şi să intri într-o uşoară relaxare, cuplezi acel pilot automat.
Dar, într-adevăr, şi aici sunt sisteme diferite. Sunt sisteme care păstrează doar viteza, deci tu, ca şofer, trebuie să fii atent să nu intri în cel din faţa ta. Şi sunt şi sisteme care menţin şi distanţa faţă de maşina din faţă, distanţă reglabilă la unele maşini chiar în secunde, nu în metri. Şi te poţi pune la o secundă şi jumătate în spatele unei maşini, sau la două secunde, etc. Asta înseamnă să ştii regula celor două secunde, să înţelegi de ce distanţa se măsoară şi în secunde, lucru care se învaţă la şcoala de şoferi. Cei care se lovesc de povestea asta înţeleg", a explicat Titi Aur.
Regula celor două secunde presupune ca distanţa dintre două maşini să fie de cel puţin 2 secunde. În metri, asta înseamnă că distanţa este de jumătate din viteza de rulare. Într-o emisiune anterioară, Titi Aur a explicat că "la 100 de kilometri pe oră se fac 27 de metri pe secundă. Astfel, la două secunde se fac 54. Așadar, la 100 de km pe oră se ajunge la aproximativ cei 50 de metri.
De ce două secunde? Un om normal, care nu obosit, nu e băut și e atent, are capacitatea de a acționa de aproximativ o secundă și jumătate care e împărțită în doi timpi. Potrivit datelor medicale, timpul de percepere și până când creierul transmite că se întâmplă ceva în față trec cam 0.75 secunde. De când se primește comanda și până se pune piciorul pe frână ori se trage de volan pentru evitarea impactului mai trec 0.75 secunde". VEZI MAI MULTE AICI
"În România, puţine zone unde poţi merge relaxat"
"Deci pilotul automat este foarte util când ai parte de circulaţie constantă şi civilizată.
Când eşti într-un furnicar, când eşti într-o nebunie de trafic şi tu îţi pui o distanţă în regulă faţă de cel din faţă, ca să fii în siguranţă, va veni unul din spate, va intra în faţa ta, iar te dă mai în spate, şi tot aşa.
Deci aceste sisteme sunt bune, te pot relaxa pe anumite tronsoane de drum, dar în România sunt puţine zone în care chiar poţi merge relaxat.
Eu circul foarte mult, sunt un fel de navetist aşa, fac mulţi kilometri. Îmi place să folosesc aceste sisteme, dar cred că pot să o fac undeva la 10-20% dintr-un traseu. Altfel, în rest, volanul şi pedalele sunt tot la mine", a concluzionat Titi Aur la DC Conducem.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Plata pensiilor pentru luna mai. Daniel Baciu, șeful Casei de Pensii, precizări importante pentru pensionarii români
- Horoscop 24 aprilie: Berbec, Taur, Gemeni, Rac, Leu, Fecioară. Zodia care-și pierde controlul. Va fi foarte greu să-ți revii!
- 5 pași pentru un somn mai bun conform oamenilor de știință
- Efectele prafului saharian asupra sănătății. Beatrice Mahler: Cine trebuie să aibă grijă să nu iasă din casă
- Ce se întâmplă cu pensiile românilor. Răsturnare de situație de la Poșta Română
- Judecătoarea din dosarul lui Vlad Pascu, autoarea unor gafe intolerabile, mută în fața presei. Tace mâlc
- Pască pufoasă fără aluat
- Sephora, gafă majoră. Compania își cere scuze după ce a jignit victimele Fenomenului Pitești / foto în articol
- Horoscop 24 aprilie 2024. Avem Lună Plină în Scorpion! Cele 4 zodii puternic afectate
- Candidatul cu șanse maxime la Capitală, după mutarea PSD - PNL. Ciuvică: Înainte, avea șanse minime
- Cum te autosabotezi fiind negativist. Psiholog: „Aoleu, dacă pățesc ceva? Nu o să fii niciodată fericit!”
- Cozi la spălătorii din cauza prafului saharian. E vreun pericol sau e doar un moft?
- E salvarea dependenților! „Am un comportament pe care vreau să-l elimin, nu pot, așa că optez la această metodă”