Piața de publicitate. Pe ce loc se află România
Regiunea Europa Centrală și de Est reprezintă una dintre piețele digitale cu cea mai rapidă creștere din Europa, dar nu este și cazul României care ocupă ultimul loc.
Conform unui studiu realizat de IAB Europe, cheltuielile cu publicitatea digitală din Europa au crescut cu 13% în 2017, atingând suma de 48 de miliarde de euro. Cheltuielile cu publicitatea digitală reprezintă o sumă medie de 64 de euro pe cap de locuitor. Prin comparație, cheltuielile medii cu publicitatea digitală pe cap de locuitor sunt de 211 euro în Elveția, 186 de euro în Suedia, 80 de euro în Germania și 78 de euro în Franța, iar în România de doar 3 euro.
„Piețele digitale din țările din Europa de Vest și Europa de Nord sunt mult mai dezvoltate, cheltuielile medii cu publicitatea digitală pe cap de locuitor fiind multiple față de cele din Europa Centrală și de Est. Diferența este bine ilustrată de faptul că, în timp ce, de exemplu, în România, anul trecut, cheltuielile cu publicitatea digitală pe cap de locuitor erau de 3 euro, în Marea Britanie aceste cheltuieli au fost de optzeci de ori mai mari, ridicându-se la suma de 240 de euro” - a spus László Szabó, expert în creșterea în mediul online, din cadrul companiei Growww Digital.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News