Data publicării:

Permis de bicicletă. Titi Aur dă exemplul Germaniei: Examenul este cu teorie și cu practică, cu poligon

Autor: Doinița Manic | Categorie: Stiri
WhatsApp
Permis de bicicletă. Titi Aur dă exemplul Germaniei: Examenul este cu teorie și cu practică, cu poligon / Foto: Pixabay
Permis de bicicletă. Titi Aur dă exemplul Germaniei: Examenul este cu teorie și cu practică, cu poligon / Foto: Pixabay

Comisarul șef Bogdan Oproiu și Titi Aur au vorbit despre pericolul reprezentat în trafic de către persoanele care merg pe trotinete electrice sau pe biciclete.

Comisarul șef Bogdan Oproiu și Titi Aur au vorbit în carul emisiunii DC Conducem, de la DC NEWS TV, despre cât de periculos pot fi bicicliștii sau oamenii care merg pe trotinete electrice în trafic, fostul pilot de raliu oferind exemplul Germaniei, acolo unde oamenii au voie să meargă pe bicicleta doar dacă au permis pentru asta.

"Unul dintre subiectele cele mai discutate aici la emisiune este legat de cei care circulă cu trotinete, mai ales cu trotinete electrice, pentru că ele prind viteză destul de mare, teoretic 35 de km/h, practic se duc spre 50 de km/h și sunt manevrate de multe ori de persoane care nu au permis de conducere și mai ales de minori. Ce poate face Poliția Rutieră pentru a împiedica manevrarea lor de către persoane care nu ar trebui să le manevreze?", a întrebat jurnalistul Florin Răvdan.

"În primul rând facem acțiuni pentru identificarea acestora acțiuni cu aplicarea legislației în domeniu. Toamna trecută, tot prin acest proiect pe fonduri europene am avut șase campanii, iar una dintre ele a fost dedicată bicicliștilor și conducătorilor de trotinete, deci Poliția Rutieră desfășoară activități pentru prevenirea accidentelor cu implicarea conducătorilor de trotinete, atât prin activități de aplicare a legii, cât și prin activități educative" a declarat comisarul șef Bogdan Oproiu.

Titi Aur: În Germania, la 10-11 ani poți să dai examen de permis de bicicletă

"Eu știu că Poliția Rutieră face și face multe lucruri, face tot felul de acțiuni. Unde am o problemă mare este că Ministerul Transporturilor nu face, respectiv Ministerul Educației nu face. Și dau exemple. În Germania, la 10-11 ani poți să dai examen de permis de bicicletă, școala face treaba asta. Permisul de bicicletă este valabil până la 16 ani, iar examenul este cu teorie și cu practică, cu poligon, cu practică, mai sever decât examenul de la noi pentru permisul de conducere. Dacă până la 16 ani nu ai făcut nicio abatere ai automat permis din ăla de moped. Îți dă practic o țintă, să nu cumva să faci abateri ca să poți să iei direct permisul de moped, înseamnă educarea copiilor de la vârstă.

La noi în România, la Școala Franceză, se acordă permis de pieton copiilor, după ce trece de niște chestionare. Noi am avut o acțiune săptămâna trecută la cu copiii și le-am acordat aceste permise, după un instruire, atât de bucuroși au fost și atât de mândri. De ce? Pentru că îi tentezi să învețe niște lucruri. Cursurile de conștientizare la clasa a X-a, XI-a și a XII-a. Ce înseamnă asta? O oră, două ore de povești, filmulețe, povestiri ca să vadă tinerii la ce pericol se expun dacă să urcă cu prietenul de 18 ani care are permis și vrea să-i arate cât de tare merge el cu mașina lui minunată. Nu s-ar anula, dar s-ar reduce numărul de accidente pentru că viitoarea victimă va ști că i se poate întâmpla. Nu știe acum că i se poate întâmpla", a spus Titi Aur.

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel