Este risc de acvaplanare pe Autostrada Soarelui din cauză că plouă torențial între Vâlcelele și Constanța, anunță Centrul Infotrafic din Inspectoratul General al Poliţiei Române.
Centrul Infotrafic din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că pe autostrada A2 București - Constanța se circulă în condițiile unui carosabil umed, fiind acumulări de apă pe carosabil, iar pe tronsonul kilometric 88 – 212, între localitățile Vâlcelele (jud. Călărași) și Constanța, plouă torențial.
Există pericol de acvaplanare. Șoferii sunt sfătuiţi să circule cu foarte mare atenţie şi cu viteză redusă, să folosească luminile de întâlnire şi fiecare manevră să fie făcută numai după o temeinică asigurare, pentru a putea evita producerea de accidente rutiere.
Ce spunea Titi Aur despre acvaplanare
Multiplul campion național la raliuri și specialist în conducere defensivă Titi Aur a explicat pentru cititorii DC News ce trebuie să facă un șofer care conduce pe ploaie torențială.
”Acvaplanarea este cel mai periculos lucru care ți se poate întâmpla atunci când conduci pentru că roata se urcă, se ridică pe stratul de apă. Dacă mașina merge perfect drept și nu schițează niciun fel de derapaj, soluția este să frânezi. Dar cum de obicei când apare acvaplanarea se mișcă mașina puțin stânga dreapta, asta înseamnă că ai intrat într-un cerc vicios. Adică: dacă accelerezi continuă acvaplanarea, ceea ce ar trebui să faci fiindcă mașina derapează, dacă frânezi amplifici derapajul. Și atunci singurul lucru pe care poți să-l faci pentru acvaplanare este să anticipezi. Să te gândești că poate să apară și să mergi cu viteză mai mică ca să nu ajungi la acvaplanare”, a spus pilotul de raliuri.
”În momentul în care ai ajuns la acvaplanare, este foarte, foarte periculos. Pentru un pilot de curse nu este chiar același lucru pentru că pilotul de curse știe, în principiu, să stăpânească mașina în derapaj și atunci face acel compromis între a accelera doar atât cât trebuie, a manevra volanul în așa fel încât să îndrepte mașina din derapaj. Dar nu este și cazul unui șofer de stradă care este surprins de acvaplanare care nu reușește să stăpânească o mașină în derapaj. Pentru pilotul de curse este mai puțin periculos. În plus, pilotul de curse este 100% atent la drum, concentrat și este pregătit în fiecare fracțiune de secundă să controleze mașina cu care oricum merge la limită pe proba specială.
Pentru un șofer de stradă conducerea preventivă este de departe cea mai bună soluție. Când ești pe stradă trebuie să faci în așa fel încât să ajungi sănătos, nu să ajungi repede”, a declarat, într-un interviu acordat recent, Titi Aur.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Medeea Marinescu își explică lipsa de reacție publică după ce Florin Piersic a fost internat de urgență
- BANCUL ZILEI: Secretul ascuns al limbii române
- Medicul Alin Popescu, despre un aliment de pe masa de Paște: Preparat așa... e nenorocire completă / Asta e o regulă pe care mulţi nu o respectă, din păcate
- Tragedia din Vinerea Mare care a făcut înconjurul lumii. Peste 100 de români, majoritatea copii, au ars de vii în biserică
- Mircea Diaconu: E un fenomen, pe care nu-l sesizează aproape nimeni, care se petrece în România. Sunt vizați tinerii educați, IT-iștii, modernitatea țării
- Miracolul Luminii Sfinte? Ce știm despre aprinderea ei: Un arab și un turc verifică înainte Sfântul Mormânt
- Preotul Paul Iulius Negoiță, despre cea mai importantă tradiție de Înviere. Puțini mai respectă de Paște această regulă foarte veche, dar extrem de valoroasă
- Incendiu puternic lângă Mănăstirea Voroneț / Update: Există riscul ca focul să se extindă / foto în articol
- Vasile Bănescu explică: De ce slujba de Înviere nu are loc în biserică. Când începe și când se termină sfânta slujbă a Paștelui
- Cum e corect: Paște sau Paști. Mulți români credeau că zic greșit