Pe Lună ar putea exista oase de dinozauri, potrivit cercetătorilor
Autor: Liana Ganea
Foto: Freepik
Se crede că impactul asteoridului care ar fi lovit Pământul şi ar fi dus la dispariţia dinozaurilor a fost atât de mare încât totul în jur s-a spulberat în bucăți și s-a împrăștiat în toate părțile, inclusiv pe Lună.

Scriitorul american Peter Brannen are o teorie interesantă despre catastrofa care ar fi dus la dispariţia dinozaurilor de pe planeta Pământ. El crede că după ce asteroidul a lovit Terra, s-a creat un crater imens și unele bucăți au fost, pur şi simplu, explulzate în spațiu. Potrivit accestuia, aceste bucăți au planat în jurul Pământului, în atmosferă, iar unele dintre ele chiar au ajuns pe Lună.

Potrivit IFL Science, există unele dovezi care susţin această teorie, oricât de bizar ar părea. Cu atât mai uşor de crezut cu cât pe Pământ au fost găsite, până acum, cel puțin 289 de bucăți de piatră care au venit de pe Marte.

Mai mult, oamenii de știință cred că multe luni din Sistemul Solar au fost create din cauza unor impacturi uriașe, la fel ca și luna noastră.

Teorie reînnoită

S-a speculat că ar exista rămăşite osoase de dinozauri pe Lună încă din timpul misiunilor Apollo. În 1971, astronauții au adus pe Pământ o rocă de granit veche de 4 miliarde de ani despre care se crede că ar proveni de pe planeta noastră. Cercetătorii susțin că bucata de piatră ar fi ajuns acolo în urma ciocnirii planetei noastre cu un asteroid.

Deși nu a fost descoperit, încă, ADN de dinozaur în spațiu, există posibilitatea ca oasele animalelor preistorice să fi ajuns pe Lună înaintea oamenilor. Se ştie că Luna nu are atmosferă și nu există fenomene meteorologice active, motiv pentru care aceste fragmente de oase ar fi putut să rămână relativ bine conservate pe suprafața lunară.

Cel mai vechi ADN din lume are 2 milioane de ani și a fost descoperit în Groenlanda

Înainte de această descoperire, cel mai vechi ADN găsit provenea dintr-un os de mamut de acum 1,2 milioane de ani. Cea mai nouă descoperire este de aproape două ori mai veche. „În 2005, cu un an înainte să găsim aceste dovezi, am publicat o lucrare în care susțineam că ADN-ul poate supraviețui doar 1 milion de ani, dar ne-am înșelat”, a declarat profesorul Eske Willerslev, autor al studiului cu pricina și genetician evolutiv la Universitatea din Copenhaga, într-o conferință de presă.