Data actualizării:
Data publicării:

Pasajul Basarab. O bucată din instalația de scurgere a apei a picat peste o mașină. Se știa, încă din 2015, că podul reprezintă un pericol!

Autor: Florentina Constantin | Categorie: Stiri
WhatsApp
O bucată din instalația de scurgere a apei pluviale s-a desprins din pasaj și a picat peste o mașină.

Camera de bord a unei mașini a surprins momentul în care o bucată din instalația de scurgere a apei pluviale se desprinde și cade direct pe capotă.

"S-a desprins, o bucată solidă care s-a spart când a lovit capota mașinii. Să spunem că am avut noroc de data asta, pentru că au fost doar pagube materiale minore, dar putea fi mai grav. Nu te aștepți să cadă ceva din partea de sus a pasajului. Nu te aștepți să se desprindă un burlan și să cadă peste mașină. Aproape toată instalația este distrusă. Țevile au ruginit și cad direct pe trotuare și străzi. O tragedie se poate întâmpla în orice moment", a spus Ciprian Cherciu, jurnalist în domeniul energiei, la Digi 24.

"Și oțelul, și betonul îmbătrânesc"

"Materialele astea îmbătrânesc - și oțelul, și betonul -, pe lângă faptul că există acțiunea factorilor climatici. E un fenomen natural. (...) Există riscul ca apa să stea și, cum vă spuneam, să se infiltreze, pentru că, evident, în timp, apa își face loc și afectează chiar componentele metalice ale structurii. Când plouă, apa se strânge în cantități mari pe pasaj. Gurile de evacuare sunt astupate, așa că se infiltrează inclusiv în pilonii de susținere", a declarat Radu Ionuț Răcănel, profesor universitar Facultatea de Căi Ferate, Drumuri și Poduri, pentru sursa citată.

Ce spune Primăria Capitalei

Anul trecut, a fost comandată o expertiză care a constatat că structura de rezistență nu prezintă degradări majore care ar putea pune în pericol siguranța întregii construcții.

"Au avut un viciu de proiectare și materialele folosite nu au fost corespunzătoare. Nu este normal ca pentru o lucrare proiectată să aibă o durată de viață foarte mare, elementele de scurgere a apelor să se degradeze la mai puțin de 10 ani de când ele sunt în funcțiune", a spus Cătălin Aflat, director Direcția Investiții PMB.

Primăria a cerut constructorului să înlocuiască pe cheltuiala sa elementele degradate pe motiv că lucrarea ar fi încă în perioada de garanție, însă acesta a refuzat.

"Din păcate, antreprenorul nu a răspuns favorabil. El s-a raportat la nivelul anului 2011 și consideră că de la anul 2011 a început să curgă perioada de garanție care este de zece ani, cu toate că, la nivelul anului 2015, a fost un proces verbal de recepție la terminarea lucrărilor, care însă nu a fost închis", a mai spus Cătălin Aflat.

”Betonul deteriorat dintre plăci prezintă pericol de a cădea pe linia tramvaiului sau pietonii aflați în stație"

Atât în 2015, cât și în 2019 comisia de recepție constata că ”betonul dintre plăci - crăpat - prezintă pericol de a cădea pe linia tramvaiului sau pietonii aflați în stație...”, sau că existau "panouri electrice deteriorate, reprezentând un real pericol de accidente", potrivit Digi 24.

Primăria spune că va repara anul acesta Pasajul Basarab și apoi va da în judecată constructorul pentru a-și recupera banii.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel