Există anumite mecanisme și predispoziții ale creierului nostru care ne fac să acordăm atenție unor lucruri. Prima condiție a reclamei este să atragă atenția. Din acest punct de vedere, Jumbo a bifat căsuța.
Numeroase mesaje au apărut pe rețelele de socializare cu privire la cea mai nouă reclamă Jumbo. Mai exact, Jumbo a atras atenția cu o reclamă în care se repetă, timp de secunde bune, cuvântul Jumbo. „Jumbo, Jumbo, Jumbo, Jumbo, Jumbo, Jumbo, Jumbo... Jumbo, Jumbo, Jumbo, Jumbo...”
În timp ce unele persoane au comentat pe Facebook că „e cea mai tare reclamă”, altele au susținut că e „ridicolă”. De ce fel de strategie ar fi vorba în această situație? Când e vorba de reclame, există linii roșii?
Raluca Petre, doctor în Sociologie, a făcut următoarele precizări pentru DCNews: „Consider că este o supraevaluare a modelului behaviorist american. Prin repetiție, se reține mai bine. Există să spunem linia roșie a subliminalității dar sincer nu a fost demonstrată convingător până acum. Se pare că oamenii reacționează mai puțin uniform și predictibil decât ar fi util pentru branduri.”
Behaviorismul este un curent în psihologie care consideră drept obiect exclusiv al psihologiei comportamentul exterior, fără a se recurge la mecanismele cerebrale ale conștiinței sau la procesele mentale interne.
Citește și / Reclama pe care nu o vei uita niciodată. Bulai: Dacă era o voce de la operă, nu o ținea minte nimeni
Amintim că, într-o ediție a emisiunii „Nod în papură” de la DCNewsTV, sociologul Alfred Bulai a spus că prima condiție a reclamei este să atragă atenția, „chiar cu prețul de a fi penibilă”. De ce? „Pentru că penibilitatea atrage atenția și o ții minte”, explica Alfred Bulai.
„În anii 90, îmi aduc aminte și acum, a făcut cineva o reclamă la pungi de gheață. Pe vremea aceea se făcea la orice reclamă. Era cineva care zicea: O altă viață. Nu știu de unde au luat-o, pe cuvântul meu! O penibilitate extraordinară, tocmai de aceea a ținut minte lumea! Dacă era o voce savuroasă, o voce de la operă, nu țineau minte”, subliniase Alfred Bulai.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Plata pensiilor pentru luna mai. Daniel Baciu, șeful Casei de Pensii, precizări importante pentru pensionarii români
- Horoscop 24 aprilie: Berbec, Taur, Gemeni, Rac, Leu, Fecioară. Zodia care-și pierde controlul. Va fi foarte greu să-ți revii!
- Efectele prafului saharian asupra sănătății. Beatrice Mahler: Cine trebuie să aibă grijă să nu iasă din casă
- 5 pași pentru un somn mai bun conform oamenilor de știință
- Ce se întâmplă cu pensiile românilor. Răsturnare de situație de la Poșta Română
- Pască pufoasă fără aluat
- Judecătoarea din dosarul lui Vlad Pascu, autoarea unor gafe intolerabile, mută în fața presei. Tace mâlc
- Bacterie de origine fecală găsită în 2 milioane de sticle de apă ”de fițe”
- Sephora, gafă majoră. Compania își cere scuze după ce a jignit victimele Fenomenului Pitești / foto în articol
- Candidatul cu șanse maxime la Capitală, după mutarea PSD - PNL. Ciuvică: Înainte, avea șanse minime
- Cum te autosabotezi fiind negativist. Psiholog: „Aoleu, dacă pățesc ceva? Nu o să fii niciodată fericit!”
- Cozi la spălătorii din cauza prafului saharian. E vreun pericol sau e doar un moft?
- E salvarea dependenților! „Am un comportament pe care vreau să-l elimin, nu pot, așa că optez la această metodă”