Data actualizării:
Data publicării:

Pariu că răspunsul tău e ”reclama de la Jumbo”

Autor: Rodica Mitu | Categorie: Stiri
WhatsApp
Foto Pexels
Foto Pexels

Câte reclame ții minte dintre cele pe care le-ai văzut sau auzit zilele acestea? Punem pariu că cel mai întâlnit răspuns e reclama de la Jumbo.

Există anumite mecanisme și predispoziții ale creierului nostru care ne fac să acordăm atenție unor lucruri. Prima condiție a reclamei este să atragă atenția. Din acest punct de vedere, Jumbo a bifat căsuța.

Numeroase mesaje au apărut pe rețelele de socializare cu privire la cea mai nouă reclamă Jumbo. Mai exact, Jumbo a atras atenția cu o reclamă în care se repetă, timp de secunde bune, cuvântul Jumbo. „Jumbo, Jumbo, Jumbo, Jumbo, Jumbo, Jumbo, Jumbo... Jumbo, Jumbo, Jumbo, Jumbo...”

În timp ce unele persoane au comentat pe Facebook că „e cea mai tare reclamă”, altele au susținut că e „ridicolă”. De ce fel de strategie ar fi vorba în această situație? Când e vorba de reclame, există linii roșii?

Raluca Petre, doctor în Sociologie, a făcut următoarele precizări pentru DCNews: „Consider că este o supraevaluare a modelului behaviorist american. Prin repetiție, se reține mai bine. Există să spunem linia roșie a subliminalității dar sincer nu a fost demonstrată convingător până acum. Se pare că oamenii reacționează mai puțin uniform și predictibil decât ar fi util pentru branduri.”

Behaviorismul este un curent în psihologie care consideră drept obiect exclusiv al psihologiei comportamentul exterior, fără a se recurge la mecanismele cerebrale ale conștiinței sau la procesele mentale interne. 

Citește și / Reclama pe care nu o vei uita niciodată. Bulai: Dacă era o voce de la operă, nu o ținea minte nimeni

Amintim că, într-o ediție a emisiunii „Nod în papură” de la DCNewsTV, sociologul Alfred Bulai a spus că prima condiție a reclamei este să atragă atenția, „chiar cu prețul de a fi penibilă”. De ce? „Pentru că penibilitatea atrage atenția și o ții minte”, explica Alfred Bulai.

„În anii 90, îmi aduc aminte și acum, a făcut cineva o reclamă la pungi de gheață. Pe vremea aceea se făcea la orice reclamă. Era cineva care zicea: O altă viață. Nu știu de unde au luat-o, pe cuvântul meu! O penibilitate extraordinară, tocmai de aceea a ținut minte lumea! Dacă era o voce savuroasă, o voce de la operă, nu țineau minte”, subliniase Alfred Bulai.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel