Capitala Franței ar putea fi pe cale să obțină prima sa telecabină urbană. Planurile propuse pentru telecabină, ce se întinde pe o distanță de 4,5 kilometri, care ar putea să conecteze diverse suburbii din sud-est de metroul din Paris continuă, iar construcția urmează să înceapă în acest an, scrie CNN.
Programat să se deschidă în 2025, proiectul „Cable 1” va începe din suburbia pariziană Villeneuve-Saint-Georges până la gara Pointe du Lac din Creteil, în regiunea Île-de-France, călătoria având doar 17 minute, mai puțin de jumătate din timpul unei călătorii cu autobuzul. Randări pentru linia de telecabină, proiectate de studioul de arhitectură Atelier Schall, tocmai au fost lansate, oferind o perspectivă mai clară asupra mult așteptatului proiect, pentru care s-au finalizat recent studiile de fezabilitate pre-construcție.
Investiție de peste 100 de milioane de euro
Cable 1 (C1) are un preț estimat de 132 de milioane de euro și este de așteptat să deservească aproximativ 11.000 de persoane pe zi, cu o diferență de doar 30 de secunde între cabine în orele de vârf. Fiecare cabină va avea loc pentru maxim 10 pasageri. În timp ce orașe franceze precum Brest și Grenoble dețin deja sisteme similare de telecabină, Cable 1 ar fi primul din Paris dacă ar fi aprobat. Cu toate acestea, alte câteva telecabine propuse se află în prezent în diferite stadii de dezvoltare.
Propus pentru prima dată în 2008, C1 a fost considerat necesar din cauza terenului deluros din Creteil, care deține și o linie de tren de mare viteză și o autostradă, făcând sistemele alternative de călătorie supraterane mai puțin practice.
Peste 11.000 de persoane ar putea folosi zilnic telecabina
Pentru realizarea sistemului, de-a lungul suburbiilor vor fi amenajați 33 de stâlpi albi, gândiți să „se integreze armonios” în peisaj.
”Transportului public din Ile-de-France, regiunile Ile-de-France și Val-de-Marne i se va adăuga un nou instrument inovator pentru transportul public, care le va oferi rezidenților din Île-de-France prima linie de transport urban cu telecabină din regiune. Propunerea grupului condus de Doppelmayr va permite, în puțin peste patru ani, ca peste 11.000 de oameni pe zi să economisească mult timp, mult confort și, poate, să viseze puțin la munte”, spune Laurent Probst, director general pentru IDF Mobilites.
Cablul 1 va avea în total cinci stații, Temps Durables și Emile Combes în Limeil-Brévannes, Emile Zola în Valenton și Bois Matar în Villeneuve-Saint-Georges, cu un terminal la Pointe du Lac în Créteil, situat la mică distanță de linia de metrou 8.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- A murit Naomy, cea mai controversată vedetă a anilor 2000
- Când începe explorarea Cartofului de Aur, cel mai "scump" asteroid din spațiu, estimat la 10.000 de cvadrilioane de dolari. NASA a făcut anunțul
- Semafoarele care educă șoferii. Titi Aur: Spania are de foarte mult timp introdus acest sistem. E demonstrat 100% că sunt utile / video
- Adrian Negrescu: Va fi primul Paște fără miel pentru majoritatea românilor, în condițiile în care prețul cărnii a atins un nivel fără precedent în ultimii 30 de ani
- Weekendul 19-21 aprilie, marcat de un eveniment nemaiîntâlnit din 1941 încoace. Daniela Simulescu: Nu ne plictisim deloc zilele ce urmează!
- Prima luptă între un pilot uman și un avion controlat de inteligența artificială: Un "moment de transformare în istoria aerospațială"
- Chirieac, după riposta Israelului asupra Iranului: S-ar putea să încheiem această pagină neagră din istoria Orientului Mijlociu
- Paradox cu judecătoarea care nu știa că Sebi a murit. Motivul pentru care a făcut „gogonate“ în sala de judecată / video
- Klaus Iohannis, în Republica Coreea. E prima țară din regiunea Asia-Pacific cu care România a ridicat relațiile la nivel de Parteneriat Strategic, semnat în 2008
- Au început să apară supermarketuri low-cost. Locuitorii se declară încântați de prețurile mult mai mici ale produselor