Părinți de succes: Mentori toxici, cu rol nefast în educație
Data publicării:
Autor: DCNews Team
WhatsApp
Atât părintele, cât și profesorul trebuie să îndeplinească rolul de mentor în relația cu generația viitoare, însă cu mențiunea de a se feri de posibilele riscuri care derivă din înțelegerea greșită a acestui rol de către cineva, atenționează profesorul doctor Ion-Ovidiu Pânișoară, Director, Departamentul de Formare a Profesorilor la Universitatea din București.

Potrivit lui Yamamoto, mentoratul înseamnă "a vedea viața crescând", perspectivă păstrată și de către Fletcher care consideră că „mentoratul înseamnă a îndruma și susține cursanții pentru a-i ajuta să treacă mai ușor prin situații dificile". De aceea, specialistul în Educație, Ion-Ovidiu Pânișoară subliniază că mentoratul trebuie să fie un rol asumat de părinți și dascăli și prezintă o serie de riscuri care derivă din înțelegerea greșită a rolului de mentor de către cineva, amintind de cele patru profiluri de „mentori toxici", potrivit lui Darling.

În prima categorie este părintele/profesorul care deși știe că este văzut de către copil/elev ca mentor face tot ce poate să-l evite pe acesta și nu este niciodată disponibil sau accesibil. Mai exact, acele cadre didactice care consideră că nu trebuie să se „implice" în viața și problemele elevilor lor limitându-se la rolul de trasmițător de informații, dar și părinții care nu știu cum să răspundă la problemele delicate din viața copiilor lor, ori nu au timp de aceștia.

[citeste si]

Basculantele sunt mentorii care plasează discipolii în roluri noi și provocative și apoi îi abandonează.

Cei care blochează sunt în măsură să contracareze nevoile de învățare ale discipolilor – chiar dacă o fac la nivel conștient sau inconștient;

De asemenea, un alt profil de "mentor toxic" este și distrugătorul/criticistul care le dărâmă încrederea discipolilor în public sau în particular. Este cea mai des întâlnită categorie de „mentori toxici" la nivelul părinților și profesorilor. Tendința de a observa doar problemele, doar greșelile, lipsa feedback-ului pozitiv sunt elemente curente – din păcate – în educația copiilor, notează profesorul universitar Pânișoară.

Citește mai multe pe performante.ro

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel