Paradoxul mașinii electrice: este verde, dar nu există facilități pentru a o recicla
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Elena Didila
WhatsApp
Foto captură YouTube Le Parisien
Foto captură YouTube Le Parisien
Cazul sutelor de micromașini abandonate de la marginea Parisului redeschide paradoxul tranziției ecologice: materialele sunt verzi, dar nu există facilități pentru a le elimina.

Pe rețelele de socializare au fost publicate fotografii cu sute de mașini electrice abandonate pe un câmp de la periferia Parisului. Veste care de la început a pus accentul pe paradoxul economiei verzi (actualizată astăzi în ”tranziție ecologică”): sectorul auto va trebui să treacă la electric dar când va sosi momentul reciclare, nicio uzină nu este capabilă să elimine bateriile care alimentează vehiculele. Prin urmare, momentan, acestea sunt abandonate de companiile de management în diverse zone, bineînțeles cu riscul de a polua solul și atmosfera, scrie Europa Today. După ani de neglijare, micromașinile din Paris nu par să fi fost încă reciclate. 

Autovehiculele imortalizate în fotografii sunt mașinile electrice deținute de Autolib, companie inaugurată în 2011 cu scopul de a produce vehicule electrice pentru car sharing la Paris, unele mașini fiind folosite și în alte țări precum Italia. Era vorba de un proiect care prevedea punerea la dispoziția utilizatorilor a autovehicolelor mici, ecologice și cu autoservire, care puteau fi folosite cu un sistem de abonament.

Un proiect care a eșuat în 2018, moment în care compania nu a putut să-și vândă întregul parc de mașini. Cele mai multe dintre ele au fost abandonate, iar reutilizarea lor nu mai este posibilă. Episoadele de genul acesta devin din ce în ce mai dese, și nu doar în Europa.  

După tema autonomiei, cea a reciclării și a aruncării bateriilor epuizate este una dintre principalele teme când vine vorba de mașini electrice. De fapt, mulți se întreabă astăzi cum vor fi tratate numeroasele materiale poluante precum litiu, cobalt și nichel prezente în interiorul bateriilor odată ce acestea ajung la sfârșitul ciclului de viață, stârnind și multe controverse și preocupări de mediu. Mai ales dacă calculăm că în 2020 cererea globală de baterii a fost de 282 GWh, în timp ce această cifră este de așteptat să crească la 3.500 GWh până în 2030.

Citește și:

Seceta pune în pericol producția de mașini electrice

Resursele de apă necesare producției de baterii și componente pentru vehiculele electrice fac din mașina cu emisii zero o tehnologie deosebit de expusă efectelor schimbărilor climatice.

Primele semne ale noilor dificultăți din lanțul industrial al mașinilor viitorului vin din China, unde din cauza valului de căldură producția de energie electrică a avut de suferit.

Și gigantul american Tesla a avut de suferit după efectele secetei severe care a lovit Germania, unde se află fabricile europene ale companiei lui Elon Musk. Pe lângă subminarea industriei germane din cauza nivelului scăzut al Rinului, lipsa precipitațiilor a redus capacitatea acviferelor locale, punând în dificultate site-urile de producție mari consumatoare de apă. 

Aceeași problemă a lovit și în fabrica de mașini electrice din Fremont, California, unde Tesla produce mașini electrice de mai bine de un deceniu și unde precipitațiile au scăzut la mai puțin de jumătate din media SUA.

Acestea sunt probleme care au lovit în toți producătorii de mașini electrice, care acum încearcă să găsească soluții alternative, potrivit Europa Today.

BMW, în uzina sa din India, a început să colecteze apă de ploaie în timpul sezonului musonului, reușind astfel să acopere de la 60% până la 90% din necesarul anual de apă al uzinei.

Pentru a crește și mai mult această pondere, se construiesc mai multe rezervoare de reținere a apei pluviale, a spus compania germană, hotărâtă să nu încetinească ritmul de producție al vehiculelor sale de generație următoare.

Citește mai mult AICI.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel