Data actualizării:
Data publicării:

Un pilot a făcut stop cardio-respirator imediat după aterizare. Update: TAROM, precizări după eveniment

Autor: Ioan-Radu Gava | Categorie: Stiri
WhatsApp
Panică pe Aeroportul Otopeni. Un pilot a făcut stop cardio-respirator imediat după aterizare / Foto cu caracter ilustrativ: Pixabay
Panică pe Aeroportul Otopeni. Un pilot a făcut stop cardio-respirator imediat după aterizare / Foto cu caracter ilustrativ: Pixabay

Un pilot a făcut stop cardio-respirator imediat după ce a aterizat pe Aeroportul Otopeni.

UPDATE 2:

Compania TAROM vă informează că în cursul zilei de astăzi, miercuri, 4 august 2021, zborul programat Amsterdam AMS - București OTP RO362, având la bord 76 de pasageri, a avut o situație de incapacitare a unui membru de echipaj.

Aeronava Boeing 737-800NG YR-BGL a decolat de la Amsterdam, iar cu putin timp înainte de aterizarea la aeroportul Otopeni, copilotul a acuzat alterarea stării generale de sănătate, apariția bruscă a unei stări de rău și dureri. Pe cale de consecință, conform Operations Manual Part A al TAROM, s-a aplicat procedura standard a companiei pentru astfel de situatii, avionul aterizând în siguranță maximă la București, fără a exista vreun pericol pentru pasageri, echipaj și aeronavă.

Nivelul de pregătire al piloților companiei TAROM este menținut la cel mai înalt nivel, prin training recurent teoretic și practic, astfel de scenarii fiind acoperite în cadrul sesiunilor de pregătire in simulator.

Cursa RO362 a aterizat conform programului de zbor, iar ulterior aterizării, copilotul incapacitat a primit ajutor medical calificat, acesta fiind transportat la un spital din capitală, pentru investigații suplimentare. Starea acestuia este una stabilă.

Reiterăm faptul că pentru compania TAROM siguranța pasagerilor și a zborului este, în continuare, o prioritate absolută.

UPDATE:

Copilotului cursei TAROM Amsterdam - Bucureşti i s-a făcut rău chiar înainte de aterizare, acesta fiind aşteptat de Ambulanţa Aeroportului Internaţional Henri Coandă şi preluat după ce aeronava a aterizat.

Potrivit purtătorului de cuvânt al companiei TAROM, Marius Popescu, în apropiere de Otopeni, copilotul a acuzat stări de rău, iar comanda a fost preluată de comandantul aeronavei, care a aterizat la timp şi în siguranţă.

Aeronava avea 76 de pasageri la bord.

"Zborul era Amsterdam - Otopeni şi a aterizat în siguranţă la ora programată, 15:30. În apropiere de Otopeni, copilotul a acuzat stări de rău, a spus că nu se simte bine. Imediat comandantul a preluat controlul aeronavei şi a aterizat. Aeronava a fost parcată la poziţia desemnată anterior, deci nu s-a intervenit pe pistă, iar acolo a existat o intervenţie a unei ambulanţe, respectiv Ambulanţa Aeroportului Internaţional Henri Coandă, care a preluat copilotul. Nu a fost vorba de resuscitare. Copilotul a fost în permanenţă conştient şi cooperant", a declarat, miercuri, pentru AGERPRES, Marius Popescu.

El a precizat că echipajele aeronavelor TAROM sunt în permanenţă pregătite pentru astfel de situaţii cu ajutorul simulatorului de zbor.

"Aceste situaţii de incapacitare a unui membru de echipaj sunt repetate cel puţin o dată pe an la simulatorul de zbor, deci suntem întotdeauna pregătiţi pentru asemenea situaţii. S-a acţionat în consecinţă şi nu a existat nici măcar un minut de delay", a subliniat Popescu, potrivit Agerpres.

Știre inițială:

Potrivit Realitatea Plus, imediat după ora 15.00, un pilot al companiei Tarom a făcut stop cardio-respirator pe Aeroportul Henri Coandă. Incidentul ar fi avut loc imediat după ce aeronava a aterizat, iar pasagerii sunt în afara oricărui pericol.

TAROM începe restructurarea. Rămân puţin peste 1300 de salariaţi

Compania trebuie să renunţe la circa 80 de angajaţi, ca să ajungă la 1316 angajaţi. Potrivit unui document intern, iniţial erau vizaţi 214 angajaţi, în martie, când a fost depus planul la Comisia Europeană, însă dintre aceştia o parte au ales să plece.

Pentru comparaţie, Tarom avea în 2017 circa 2.500 de angajaţi, număr care a scăzut treptat – 1.900 de angajaţi în 2019 şi 1.600 la începutul acestui an.

Începând cu luna iunie a acestui an Tarom are un nou director general, Cătălin Radu Prunariu, care lucrează de 12 ani în cadrul operatorului aerian, inclusiv ca pilot, ultima funcţie deţinută fiind cea de director operaţiuni zbor. Cătălin Prunariu îşi propune să implementeze un model de operare eficient, prin adaptarea rolului companiei pe piaţa de transport aerian, atât la nivel naţional, cât şi european, în scopul asigurării profitabilităţii şi a stabilităţii pe termen lung.

Provocare pentru noul director

 

Noul manager preia conducerea într-o perioadă dificilă pentru industria aeronautică şi pentru Tarom, companie care se confruntă cu probleme financiare serioase.

Sectorul transportului aerian de pasageri a înregistrat o scădere semnifi­cativă în 2020, de peste 60% faţă de anii anteriori, generând pierderi însemnate pentru operatorii din acest sector.

Potrivit unui comunicat anterior al Tarom, într-un context de piaţă extrem de dificil, redresarea companiei într-un termen scurt a devenit critică, fiind necesar ca măsurile de reducere de costuri implementate deja în perioada de lockdown (şomaj tehnic pentru categoriile de personal cu activitate redusă, desfiinţarea mai multor agenţii interne şi externe, implementarea unui program de plecări voluntare, reducerea cheltuielilor de operare, conservarea aeronavelor la sol) să fie dublate de măsuri cu impact pe termen mediu şi lung.

Din 2008, Tarom a acumulat pierderi de peste 1,8 miliarde de lei, iar anul trecut, potrivit unor estimări a putea avea un minus de peste 315 mi­lioane de lei (circa 65 de milioane de euro), la rivalitate cu pierderile enorme din 2010, când firma a avut pierderi de 332 de milioane de lei, scrie Mediafax (citește AICI).

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel