Pactul pe infrastructură semnat şi apoi uitat. Mircea Banias: Nu ştiu câtă lume îşi mai aduce aminte ce s-a semnat
Mircea Marius Banias, vicepreședinte al Comisiei pentru transporturi şi infrastructură din Camera Deputaților a atras atenţia asupra faptului că în urmă cu câţiva ani a fost semnat de către toate partidele un pact pe infrastructură, doar că, în realitate, nu prea s-a ţinut cont de el.
"Noi în urmă cu vreo doi ani am semnat – toate partidele – un pact pe infrastructură în care erau prevăzute nişte chestiuni concrete şi în ceea ce priveşte transportul feroviar. Nu ştiu câtă lume îşi mai aduce aminte sau mai ţine cont de acel pact pe infrastructură semnat între partide şi actorii din domeniu – sindicate, operatori de transport, însă acolo era clar prevăzut ce urmează să se întâmple în următorii zece ani, pentru că guvernele vin, pleacă, sunt de o culoare, de altă culoare, dar interesul naţional e acelaşi şi cred că oricine poate fi de acord cu acest lucru.
Dacă cineva are curiozitatea să verifice programele de guvernare din ultimii zece ani – că au fost ale PSD-ului, că au fost ale PNL-ului, că au fost ale USR-ului – o să vedeţi că toate au aceleaşi coordonate şi aceleaşi principii şi obiective.
Într-adevăr, noi suntem puţin în urmă. Săptămâna trecută am văzut că în Austria s-a decis stoparea unor proiecte de infrastructură rutieră pentru că încearcă să reducă poluarea. E adevărat, noi nu suntem în măsură să stopăm proiecte de infrastructură rutieră pentru că nu le avem, nu ne putem compara... dar peste tot există acest interes şi această preocupare să trecem pe mijloace de transport alternative, mai puţin poluante. Şi aici, evident, calea ferată e mai puţin poluantă decât cea rutieră, la fel şi navigaţia pe Dunăre care este un mijloc de transport foarte puţin poluant şi foarte eficient", a declarat parlamentarul pentru DC News.
"Viteze ridicole, mai mici decât în '89"
"În ultimii ani, transportul feroviar a suferit din toate punctele de vedere şi mă refer la toate categoriile de transport feroviar – marfă, călători. Motivele sunt multiple, a apărut şi componenta privată, a existat o competiţie, însă în ultima perioadă au fost demarate nişte proiecte. Calea ferată şi partea de infrastructură se modernizează, se repară cam de 15 ani încoace, de când am aderat la UE, au fost programele sectoriale pe transport cu finanţări de la Uniunea Europeană. Ştiu că sunt demarate şi nişte proceduri pentru achiziţia de material rulant, vagoane, locomotive. Dacă stăm să ne uităm ce se întâmplă în Europa, transportul feroviar este foarte important şi trebuie să fie dezvoltat şi în România. Cred că este foarte grav că vitezele pe calea ferată în România au ajuns să fie ridicole în comparaţie cu alte state, sunt chiar mai mici decât erau în 1989", a mai declarat Mircea Marius Banias.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News