Data actualizării:
Data publicării:

Paște 2014. Patriarhul Daniel către credincioși: Omul nu a fost creat pentru moarte, ci pentru viață veșnică

Autor: Crişan Andreescu | Categorie: Lifestyle
WhatsApp

Curtea Palatului Patriarhal din Capitală a fost neîncăpătoare în noaptea de Înviere. În discursul său, după ce a dăruit lumina Învierii, Patriarhul Daniel a îndemnat credincioșii să adune  în suflet pace și bucurie și multă iubire smerită și milostivă pe care să  le arate celor bolnavi și singuri. 

 Câteva mii de bucureșteni au început să sosească în Dealul Patriarhiei de la primele ore ale serii. La orele 12,00,    Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, ÎPF Daniel a invitat creștinii să primească Lumina Învierii, adusă de la Ierusalim.

"Sărbătoarea Învierii Domnului sau Sfintele Paști este Lumina  sau sensul ultim al vieții omului, al istoriei și al universului", și-a început predica ÎPF Daniel.

"Învierea lui Hristos din morți ne arată că omul nu a fost creat pentru moarte, ci pentru viață veșnică. Destinația lui ultimă nu este   întunericul mormântului, ci lumina împărăției cerurilor. Omul este singura ființă care a fost creat după chipul lui Dumnezeu cel veșnic viu. De aceea este chemat să trăiască veșnic. Moartea nu a fost creată de Dumnezeu. Ea este un accident ca o urmare a păcatului neascultării omului față de Dumnezeu, izvorul vieții. De aceea Sfântul Apostol Pavel spune că cel din urmă dușman al omului care va fi desființat sau nimici este moartea.

Noi ne-am obișnuit cu ea, uneori o numimun fenomen natural. Sfânta Scriptură ne spune că moartea este contrară firii și că de fapt, conform firii este numai viața. 

Întrucât Hristos Domnul, cel răstignit și înviat, ne-a dăruit viață veșnică. De aceea el spune "eu sunt Învierea și viața". Cel ce crede în mine, chiar dacă va muri, va trăi. Și oricine trăiește și crede în mine va avea viață veșnică. Aceasta înseamnă că scopul vieții omului pe pământ este pregătirea pentru viața cerească. Aici suntem într-o trecere, într-un Paște spre împărăția cerurilor", a mai spus Patriarhul BOR.

Viața creștinului este îndreptată spre Înviere

"Acest adevăr este cuprins și în crezul nostru sau în simbolul credinței la sfărșitul căruia noi mărturisim:aștept învierea morților și viața veacului ce va să fie.

Prin Învierea lui Hristor, viața creștinului este îndreptată spre învierea cea de obște, spre împărăția cerurilor. Această Lumină a Învierii lui Hristos este lumina sau sensul ultim al viaeții creștine. De aceea purtăm lumânări în mână, simbolizănd prin acerasta că am învățat care este sensul vieții noastre: Învierea și împărăția lui Dumnezeu. Fiecare zi din viațe creștinului se desfășoară sub binecuvântarea și luminii lui Hristos. În fiecare zi suntem chemați să adunăm lumină în suflet pringândul bun, prin cuvântul și fapta bună. Iar lumina pe care o adunăm în suflet în timpul vieții pământești este un însemn sau o dovadă  a prezenței iubirii lui Hristos în viața noastră.

Citește și: Paște 2014: Pastorala Patriarhului Daniel către creștini

Învierea lui Hristos, cel răstingnit pe nedrept de oameni păcătoși, ne arată că dreptatea lui Dumnezeu nu piere niciodată. Dumnezeu l-a înviat din morți și a dăruit lui o slavă și o cinste mai presus de orice slavă. Aceasta arată că sensul vieții noastre se află în Hristos cel Înviat.

Istoria este locul în care noi, în  ciuda păcxatului, a răutății și a tuturor ispitelor care vin asupra noastră, trebuie să mărturisim adevărul credinței în Dumnezeu, să apărăm dreptatea și să săvârșim binele. Învierea lui Hristor ne arată că toți vom fi judecați ca persoane și ca popoare în ziua de apoi, potrivit criteriului iubirii noastre față de semenii noștri.

De aceea. slujba de Înviere ortodoxă conține în ea  ideea profetică de judecată de apoi. Înviază Dumnezeu și se risipesc vrăjmașii Lui și fug de la fața Lui, cei ce-L urăsc pe El. Este un psalm profetic care se referă atât la învierea lui Hristos, cât și la învierea universală.

Dreptatea lui Dumnezeu se arată împotriva nedreptăților oamenilor

În al treilea rând, Învierea lui Hristos este sensul ultim al Universului. Sfânta Scriptură ne spune că cerul și pământul pe care le vedem se vor sfârși. Oamenii de știință prevăd colapsul sau distrugerea actualului Sistem Solar. Dar Sfânta Scriptură ne arată că va fi un cernou și un pământ nou, în care Dumnezeu ne dăruiește ca răsplată pentru cei care au crezut în el. În cerul nou și pământul nou, moarte nu va mai fi și nici lacrimi și întristare. Acest cer și pământ nou  va cuprinde Noul Ierusalim sau Ierusalimul cel de sus, ce ceresc, care este împreună sălășuirea lui Dumnezeu împreună cu oamenii.

Învierea lui Hristos  modifică spațiul și timpul ca separație și arată libertatea omului față de orice determinism. Universul actual care se degradează și care se descompune va fi înlocuit de un cer și un pământ nou care au fost deja inaugurate în trupul lui Hristos.

Învierea Domnului este izvor de pace, de lumină și bucurie, care ne cheamă să adunăm în suflet pace și bucurie și multă iubire smerită și milostivă și să le arătăm în jurul nostru mai ales celor bolnavi, săraci, celor singuri, celor îndoliați și întristați. Îar în aceste zile să arătăm ajutorul nostru frățesc și celor care suferă din cauza inundațiilor.  Să ducem cu noi bucuria Învierii, speranța înoirii vieții noastre și să premărim pe Dumnezeu prin Lumina lui Hristos cel răstignit și înviat", a declarat Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, ÎPF Daniel.

După săvârîirea sfintel liturghii, Patriarhul Daniel a anunțat că cei care vor rămâne vor primi câte o patorală, un cozonac și un ou roșu ca semn de prețuiren pentru fidelitate și răbdare. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel