Data actualizării:
Data publicării:

Orban îl atacă pe Ciucă folosindu-se de Grindeanu. Răzbunare sau blat cu ministrul Transporturilor?

Autor: Dan Carp | Categorie: Politica
WhatsApp
foto Facebook Ludovic Orban
foto Facebook Ludovic Orban

Ludovic Orban iese din vacanța politică de aproape 12 luni cu un atac la ”Guvernul Ciucă”. Situația pe care o invocă fostul lider PNL, plecat din partid după ce a pierdut alegerile interne în fața lui Florin Cîțu, este total imputabilă ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu. Dar Orban îl protejează pe vicepreședintele PSD și își direcționează atacul doar împotriva premierului.

Sunt posibile trei explicații pentru această postare ciudată a lui Orban.

Frustrarea fostului lider, care a pierdut partidul și ulterior l-a părăsit, îl îndeamnă să atace tocmai partidul din care a plecat și pe premierul acestuia. Totuși, explicația nu stă în picioare. Orban a pierdut în fața lui Cîțu, nu a lui Ciucă, pe de o parte, pe de alta, s-a legitimat ca principal adversar al PSD. Este de neînțeles de ce nu reproșează nimic partidului care girează portofoliul Transporturilor și nici lui Sorin Grindeanu. Orban pare să fi uitat de ”ciuma roșie”, actualii săi adversari fiind liberalii?

De ce-l ”iartă” Orban pe Grindeanu

Pe de altă parte, să nu uităm că Ludovic Orban a fost ministru al Transporturilor, în guvernul Tăriceanu. Este posibilă o solidaritate ”de breaslă”, fie pentru că în arhiva lui Grindeanu se află și documentele semnate de Orban, fie pentru că au lucrat cu aceiași oameni și structuri? 

A treia ipoteză este legată de jocurile din Parlament și nevoia lui Orban de a reintra în cărți. O eventuală fractură în Coaliția de guvernare îi dă șansa, cu cei câțiva parlamentari pe care i-a strâns într-un partid de buzunar, să revină la masa negocierilor. Ar putea, chiar să gireze PSD, ca reprezentant al Dreptei, iar îndulcirea tonului să fie doar un prim pas al apropierii de un partid care contează.

Nu ar fi prima voltă pe care o face Orban în carieră.

S-a supărat Ludovic Orban pe situația din piața de construcții

”Aproximativ 600 de firme de construcții au intrat în insolvență în primul semestru al anului 2022”, scrie Orban pe pagina sa de Facebook. ”Mai sunt câteva sute care au reale dificultăți și este posibil să intre și ele curând în insolvență. Vina aparține aproape în exclusivitate guvernului și autorităților publice. Guvernul s-a făcut luni de zile că nu vede explozia prețurilor la materialele de construcție, la energie și la carburanți și nu a modificat mecanismul de ajustare a valorii contractelor de lucrări. A trebuit ca cel mai mare constructor român să amenințe cu rezilierea tuturor contractelor pentru ca Guvernul să facă ceva. Tardiv și insuficient” consideră Ludovic Orban.

El mai scrie că ”În următorii 10 ani România va avea la dispoziție zeci de miliarde de EURO pentru construcția de autostrăzi, de căi ferate, de spitale de școli, de campusuri universitare, de capacități de producere, transport și distribuție a energiei, de infrastructură de apă, de canalizare, de transport și distribuție a gazului, de infrastructură de irigații, pentru restaurări, reabilitări termice a clădirilor etc. Distrugerea sectorului de construcții românesc va face aproape imposibilă absorbția fondurilor europene nerambursabile aflate la dispoziția noastră. Și, din păcate, spre asta ne îndreptăm cu acest guvern”.

”Măsurile fiscale adoptate prin ordonanța 16 dau o lovitură suplimentară sectorului de construcții, și așa afectat negativ de politica guvernamentală. Vom vedea din ce în ce mai multe șantiere abandonate, din ce în ce mai puține firme românești sănătoase, o penurie din ce în ce mai mare de forță de muncă în domeniu, o scădere continuă a calității lucrărilor și o întârziere din ce în ce mai mare în finalizarea construcțiilor” prevede el. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

acest articol reprezintă o opinie
WhatsApp
pixel