Oprescu mută Hala Matache "mai încolo" cu 37,2 metri
Hala Matache va fi mutată "exact cu 37 de metri şi 20 de centimetri mai încolo", a afirmat primarul general, Sorin Oprescu, din cauza proiectul magistralei rutiere Buzeşti - Berzei, asta dacă va mai rămâne ceva din monumentul istoric, până se va pune în aplicare această măsură.
Întrebat dacă se duce, joi, la dezbaterea proiectelor privind mutarea Halei Matache şi construcţia pasajelor subterane de la Piaţa Charles de Gaulle şi Piaţa Presei, în Comisia Tehnică de Urbanism a Ministerului Dezvoltării, Oprescu a spus că merge la aceste discuţii.
"Să lămurim o dată cu Hala Matache. Nu pot să o ţin, domne, pe loc, sunt nişte cheltuieli fantastice, şi atunci o să o mut exact cu 37 de metri şi 20 de centimetri mai încolo. Nu fac pe nebunul, chiar asta e distanţa. A fost ideea şi doi ani şi jumătate am tot stat în discuţii sterile. Am respectat şi societatea civilă, am prezentat şi planurile, dacă se poate face. Linia de tramvai avea un circuit, dar nu asta ne împiedica, ci infrastructura. Există totuşi o zonă gravitaţională de unde curg dejecţiile, chiar sub hală este o coloană de drenaj care este făcută undeva din anii 1932-1933. Nu a mai umblat nimeni acolo", a spus primarul general al Capitalei, răspunzând unei întrebări care i-a fost adresată după conferinţa de presă privind anunţarea primei ediţii a Festivalului Internaţional al Orchestrelor Radio "RadiRo".
Potrivit Asociaţiei Salvaţi Bucureştiul, în urma negocierilor din iulie 2011 dintre Primăria Capitalei, Ministerul Dezvoltării şi ONG-uri s-a convenit ca municipalitatea să continue lucrările blocate pe axa nord-sud a proiectului Berzei - Buzeşti cu condiţia ca Hala Matache să nu fie mutată.
Ministerul Dezvoltării a emis în acest sens un aviz în februarie 2012, însă Primăria Capitalei solicită, joi, modificarea avizului pentru demolarea Halei Matache şi reconstruirea ei pe alt amplasament, potrivit Asociaţei Salvaţi Bucureştiul, care a anunţat că luni va fi organizat un miting în faţa Ministerului Dezvoltării.
Hala Matache se află pe traseul proiectat al noii magistrale rutiere Buzeşti-Berzei. Ca urmare a dezbaterii iniţiate de specialişti şi reprezentanţi ai societăţii civile, proiectul iniţial de mutare a imobilului a fost sistat anul trecut, urmând a se găsi o soluţie urbanistică de prezervare a monumentului pe actuala poziţie. Prin urmare, monumentul a fost trecut în conservare, responsabilitatea pentru paza şi integritatea acestuia revenind Primăriei Capitalei.
De la momentul sistării lucrărilor, pe tronsonul pe care se află Hala Matache municipalitatea a luat măsuri de conservare şi protejare a monumentului istoric de categoria B. Astfel, a fost închis perimetrul, au fost construite grilaje în scopul prevenirii actelor de vandalism, s-a acoperit construcţia cu materiale de calitate pentru a preveni infiltraţiile de ape meteorice, s-au scos scările de acces către acoperiş şi s-au asigurat patrule ale Poliţiei Locale, mai arăta municipalitatea.
Aceste măsuri redate mai sus sunt poate în documentele municipalității. În realitate, lucrurile stau altfel. Hala Matache se degradează de la o zi la alta, structura de rezistență este furată cu regularitate, BCA și cărămizile dispar văzând cu ochii, iar construcția este pe cale să se dărâme în anumite puncte.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News