Această creștere reprezintă echivalentul suplimentării cu 2,4 milioane de angajați cu normă întreagă în cele 500 de organizații din toată lumea care au participat la studiul Deloitte, având așadar un potențial semnificativ de a crește productivitatea și de a îmbunătăți experiența angajaților la locul de muncă, în contextul în care rolurile sunt redefinite.
Peste jumătate (58%) dintre organizații au implementat cel puțin o soluție de automatizare, mai arată studiul. Deși încă mic, numărul companiilor care au extins soluțiile de automatizare s-a dublat în ultimul an. Conform studiului, 8% dintre echipele de management au implementat peste 50 de astfel de soluții în companiile lor, față de 4%, în 2018.
Totuși, în ciuda creșterii gradului de adopție a tehnologiilor de automatizare, o proporție semnificativă de lideri de business nu au prognozat impactul acestor tehnologii asupra angajaților lor, relevă raportul. Astfel, 60% dintre echipele de management încă nu au analizat dacă automatizarea va necesita organizarea de noi traininguri pentru angajați, iar 44% dintre ei nu au evaluat dacă automatizarea va schimba rolurile și sarcinile angajaților și modul în care acestea sunt îndeplinite.
"Noi moduri de lucru și noi tehnologii"
Deschiderea angajaților față de aceste tehnologii tinde să crească semnificativ pe măsură ce organizațiile avansează în cadrul procesului de implementare a soluțiilor de automatizare. De exemplu, 32% dintre liderii ale căror organizații sunt în faza de testare a acestor soluții spun că angajații nu sunt deschiși față de acestea, față de doar 12%, în organizațiile care implementează sau deja au extins astfel de soluții.
„Mediul de business evoluează acum de la faza de identificare a soluțiilor de a digitaliza munca – prin roboți care pot automatiza procesele repetitive, bazate pe reguli stricte – către faza de transformare a acestor soluții într-unele mai inteligente, prin integrarea inteligenței artificiale. În România, companiile din domeniul telecomunicațiilor și al serviciilor financiare sunt printre primele care au implementat noi moduri de lucru și noi tehnologii, deși într-un ritm mai lent decât semenii lor din vest", a declarat Dinu Bumbăcea, Partener coordonator Consultanță, Deloitte România.
Organizațiile consideră că principalele beneficii ale tehnologiilor de automatizare și de tip AI (artificial intelligence) sunt îmbunătățirea productivității și reducerea costurilor, creșterea acurateței și îmbunătățirea experienței clienților, mai arată raportul. Studiul Deloitte Automation with Intelligence analizează gradul de adopție a tehnologiilor de automatizare și impactul lor asupra forței de muncă. Acesta a fost efectuat în baza răspunsurilor a 523 de lideri care conduc organizații din 26 de țări cu o cifră de afaceri anuală combinată de 2,7 trilioane de dolari americani. Raportul complet este disponibil aici.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- A murit Naomy, cea mai controversată vedetă a anilor 2000
- Când începe explorarea Cartofului de Aur, cel mai "scump" asteroid din spațiu, estimat la 10.000 de cvadrilioane de dolari. NASA a făcut anunțul
- Semafoarele care educă șoferii. Titi Aur: Spania are de foarte mult timp introdus acest sistem. E demonstrat 100% că sunt utile / video
- Adrian Negrescu: Va fi primul Paște fără miel pentru majoritatea românilor, în condițiile în care prețul cărnii a atins un nivel fără precedent în ultimii 30 de ani
- Weekendul 19-21 aprilie, marcat de un eveniment nemaiîntâlnit din 1941 încoace. Daniela Simulescu: Nu ne plictisim deloc zilele ce urmează!
- Prima luptă între un pilot uman și un avion controlat de inteligența artificială: Un "moment de transformare în istoria aerospațială"
- Chirieac, după riposta Israelului asupra Iranului: S-ar putea să încheiem această pagină neagră din istoria Orientului Mijlociu
- Paradox cu judecătoarea care nu știa că Sebi a murit. Motivul pentru care a făcut „gogonate“ în sala de judecată / video
- Klaus Iohannis, în Republica Coreea. E prima țară din regiunea Asia-Pacific cu care România a ridicat relațiile la nivel de Parteneriat Strategic, semnat în 2008
- Au început să apară supermarketuri low-cost. Locuitorii se declară încântați de prețurile mult mai mici ale produselor