O plantă modificată genetic reduce la jumătate costul tratamentul malariei
Autor: DCNews Team
O planta modificată genetic reduce costul tratamentului pentru malarie
Artemisia annua este o plantă folosită de mai mult de 2000 de ani în medicina tradițională chineză pentru a trata malaria. Astăzi, molecula artemisinin, ingredientul activ sintetizat în firele microscopice ale acestei plante, este componenta principală a tratamentelor pentru malarie în întreaga lume.

În 2015, cercetătorul chinez Youyou Tu a fost distins cu Premiul Nobel pentru Medicină pentru descoperirea artemisininei și aplicarea sa în terapiile împotriva malariei. Tratamentul combinat pe bază de artemisinină (ACT) este tratamentul standard pentru malarie la nivel mondial, aprobat de Organizația Mondială a Sănătății (OMS).

Acum, o echipa internațională de oameni de știință a descoperit o genă care permite dublarea producției de artemisinin în planta Artemisia annua. Acest lucru le-a permis să obțină, prin inginerie genetică, plante care produc de două ori mai multe artemisinine. Studiul publicat în The Plant Journal reprezintă un pas important spre reducerea costurilor producției de artemisinină. Lucrarea identifică o genă implicată în formarea de trichomi de plante și în sinteza terpenelor, cum ar fi artemisinin.
Cercetătorul Soraya Pelaz, autorul principal al articolului, afirmă că a descoperit că gena AaMYB1 are o funcție dublă: promovează formarea de trichomi în frunze și sinteza artemisininei în trichomes . ”Prin manipularea acestei gene, am reușit să cultivăm plante care conțin mult mai multe artemisinine decât omologii lor convenționali", a spus Pelaz. Având în vedere că 90% din cazurile de malarie și 92% din decesele cauzate de această boală apar în Africa Subsahariană, această constatare ar putea fi un pas important către reducerea costurilor de producție ale unui medicament foarte necesar.
Alte informații sunt disponibile pe https://www.cragenomica.es/events/news/transgenic-plants-against-malaria