O nouă specie de dinozaur prădător a fost descoperită în Patagonia
Autor: Ioan-Radu Gava
O nouă specie de dinozaur prădător a fost descoperită în Patagonia  /  Foto cu caracter ilustrativ: Pixabay
O nouă specie de dinozaur prădător a fost descoperită în Patagonia / Foto cu caracter ilustrativ: Pixabay
Niște săpături efectuate în Argentina au dezgropat o specie de dinozaur nedescoperită anterior, iar prădătorul e asemănător unui tiranosaur.

Recentele săpături din Argentina au scos la iveală rămășițele unei specii de dinozaur care nu a mai fost descoperită până în prezent. Acesta este asemănător cu un tiranosaur și i s-a dat un nume care să se potrivească cu ceea ce se știe despre el până acum: Llukalkan aliocranianus, sau „cel care provoacă frică”.

Capabil să crească cât un elefant, cu dinții tăioși și o mușcătură puternică, gheare uriașe și un simț al mirosului acut, potrivit cercetătorilor, L. aliocranianus ar fi fost, fără îndoială, o apariție înfricoșătoare pentru orice altă creatură care îi ieșea în cale în perioada Cretacicului târziu, atunci când dinozaurii au dispărut.

„Aceasta este o descoperire deosebit de importantă, deoarece sugerează că diversitatea și abundența abelisauridelor a fost remarcabilă nu numai în Patagonia, ci și în mai multe zone ale globului”, spune paleontologul Federico Gianechini, de la Universitatea Națională din San. Luis în Argentina. Patagonia și alte zone ale supercontinentului Gondwana - acum împărțite în Africa, India, Antarctica, Australia și America de Sud - au fost locurile în care au trăit abelisauridele, precizează ScienceAlert.