Data publicării:
O nouă înfrângere pentru primarul Fritz. A pierdut la Curtea de Apel procesul cu fostul manager al Filarmonicii Banatul
Curtea de Apel Timişoara (CAT) a respins, vineri, definitiv, recursul formulat de administraţia condusă de Dominic Fritz împotriva unei sentinţe civile, favorabile fostului manager al Filarmonicii Banatul, Ioan Gârboni, astfel că primăria nu va putea organiza concurs pentru ocuparea postului, care rămâne în stadiu de interimat.
'Respinge recursul formulat de recurentul - pârât primarul municipiului Timişoara în contradictoriu cu intimatul - reclamant Ioan Coriolan Gârboni împotriva sentinţei civile nr. 728/12.07.2021 pronunţate de Tribunalul Timiş în dosarul nr. 2762/30/2021. Obligă recurentul - pârât primarul municipiului Timişoara la plata sumei de 1.190 lei către intimatul - reclamant Ioan Coriolan Gârboni cu titlul de cheltuieli de judecată în recurs. Definitivă', se arată, vineri, pe site-ul CAT.
În aceste condiţii, Primăria Timişoara nu mai poate organiza concurs pentru ocuparea funcţiei de manager al Filarmonicii Banatul, pana la finalizarea pe fond a procesului. Conducerea este asigurată prin interimat de Ovidiu Andriş, numit de primar. Ovidiu Andriş îşi depusese dosarul la concursul demarat de primărie pentru funcţia de director al Filarmonicii Banatul, însă acesta a fost suspendat prin decizie a instanţei judecătoreşti după ce fostul manager a înaintat o contestaţie. La concurs au fost depuse cinci dosare, unul fiind respins, respectiv cel al lui Ovidiu Andriş, pentru că nu avea experienţă managerială de minimum trei ani.
Înfrângere pentru Fritz și USR. Instanţa a dispus suspendarea aplicării noii organigrame în Primăria Timişoara
Amintim faptul că Tribunalul Timiş a admis la termenul de judecată de luni cererea Sindicatului Liber al Angajaţilor (SLA) Primăriei Municipiului Timişoara, care a cerut în numele a 33 de salariaţi suspendarea noii organigrame a administraţiei Fritz, care a intrat în vigoare din data de 2 august (Citește știrea aici).
Cei 33 de angajaţi au reclamat faptul că primarul a promovat noua organigramă fără dezbatere prealabilă, prin care sunt desfiinţate 80 de posturi, din care 10 sunt de conducere.
'Admite cererea de chemare în judecată modificată. (...) Suspendă executarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 237/15.06.2021 şi a actelor subsecvente emise în baza respectivei hotărâri (...), examenul de selecţie pentru numirea în noile funcţii publice a funcţionarilor publici din cadrul aparatului de specialitate al primarului municipiul Timişoara şi examenul de selecţie pentru încadrarea în noile compartimente a angajaţilor - personal contractual din cadrul aparatului de specialitate al primarului municipiului Timişoara', arată hotărârea Tribunalului Timiş.
Instanţa suspendă executarea mai multor dispoziţii ale primarului Fritz
De asemenea, instanţa suspendă executarea mai multor dispoziţii ale primarului municipiului Timişoara, subsecvente, pe un interval de 60 de zile, când va avea loc o pronunţare de fond a magistraţilor. Consiliul Local Timişoara este obligat să plătească sindicatului şi reclamanţilor cheltuieli de judecată de aproape 17.000 de lei. Sentinţa este executorie, dar poate fi atacată cu recurs în cinci zile de la pronunţare.
Liderul SLA din Primăria Municipiului Timişoara, Tiberiu Negrei, a declarat, conform Agerpres, în următoarele 60 de zile sindicatul va înregistra la instanţă acţiunea de anulare a hotărârii de consiliu local care a adoptat noua organigramă, unde se vor discuta motivele pe fond.
'În acţiunea pe fond, pentru anularea HCL privind noua organigramă, se va discuta în detaliu despre lipsa dezbaterii publice a noii organigrame, lipsa avizului comisiei paritare, lipsa informării funcţionarului public', a precizat Negrei.
Între timp, primăria caută să contracteze servicii juridice din afara instituţiei, pentru a se apăra în faţa celor 33 de reclamanţi, angajaţi în propria administraţie. Cei 33 de salariaţi au atacat în instanţă decizia primarului Dominic Fritz de a avea o nouă organigramă, fără dezbatere prealabilă, prin care sunt desfiinţate 80 de posturi, din care 10 sunt de conducere.
Noua organigramă conţine funcţii noi, precum cele de grădinar-şef sau manager de cartier. De asemenea, conducerea instituţiei a anunţat, în luna iunie, că se vor face şi peste 100 de noi angajări, cu predilecţie pentru 'profesionişti, la început de drum', după cum afirma primarul Dominic Fritz.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News