VIDEO. O alunecare de teren de pe Autostrada Transilvania a blocat lucrările
O alunecare de teren ce a avut loc pe Autostrada Transilvania a blocat lucrările de infrastructură.
O alunecare masivă de teren pe tronsonul Autostrăzii Transilvania blochează lucrările constructorilor. Deși s-a încercat consolidarea versanților, soluțiile aplicate par să nu dea rezultate, scrie Alba24. Asociația Pro Infrastructură atenționează asupra problemelor de la km 11+300, între Nădășelu și Zimbor.
”Déjà-vu pe Autostrada Transilvania, între Nădășelu și Zimbor: o alunecare masivă la km 11+300 și numeroase zone cu sol instabil care au dat bătăi de cap și constructorilor anteriori – Bechtel a sărit peste acest tronson și a început lucrările dincolo de Suplacu de Barcău spre graniță și Maltauro căruia i s-a reziliat contractul înainte de a pune o cupă de excavator în teren după ce a cerut costuri suplimentare imense”, susțin reprezentanții asociației.
Potrivit sursei citate, în ciuda mobilizării pe teren, actualul antreprenor general, UMB, ”nu scapă de problemele majore de consolidare, iar execuția în aceste zone cu instabilitate este fie blocată (ca în cazul alunecării de teren), fie înregistrează întârzieri și, desigur, costuri în plus”.
Asociația mai precizează că experți desemnați de UMB și de CNAIR caută împreună soluții, luându-se în calcul inclusiv schimbarea traseului. S-au făcut eforturi pentru consolidarea versanților, însă soluțiile aplicate până acum nu par a avea rezultate.
Lucrări începute din februarie. Autostrada ar putea fi prima finanțată din PNRR
Lucrările pe autostradă au început din februarie, cu o mobilizare semnificativă pe șantier. În afară de cei 30 de kilometri de la Nădășelu la Zimbor, UMB mai are contractată și porțiunea de 12 km de la Zimbor la Poarta Sălajului, în total cei 42 de kilometri care sunt incluși la finanțare prin PNRR.
Autostrada de la Nădășelu la Zimbor este una din primele autostrăzi din România pe care ar urma să intre fonduri din Planul Național de Redresare și reziliență (PNRR).
A3 Nădășelu – Zimbor:
Sector: Secțiunea 3A și 3B, Subsecțiunea 3A2: Nădășelu – Mihăiești și 3B1: Mihăiești – Zimbor
Lungime: 30.06 km
Antreprenor: Asocierea Spedition UMB – Tehnostrade – Electromontaj
Valoare: 1.39 mld lei (fără TVA) / 9.6 mil euro per km
Contract semnat: 22 septembrie 2020
Durată: 12luni proiectare + 24 luni execuție
Data finalizării: Q4 2023
A3 Zimbor – Poarta Sălajului:
Sector: SUBSECTIUNEA 3B2: ZIMBOR – POARTA SALAJULUI
Lungime: 12,24 km
Antreprenor: Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade
Valoare: 680,40 mil lei (fără TVA) / 11,5 mil euro per km
Contract semnat: 1 iulie 2020
Durată: 12 luni proiectare + 24 luni execuție
Data finalizării: Q4 2023
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News