Noua Dacia Jogger, făcută praf la testele de siguranţă
Ultimele teste EURONCAP vin cu o lovitură dură pentru noul model Dacia Jogger.
Rezultatul înregistrat de noul model de familie cu 7 locuri al mărcii autohtone este neașteptat. Urmașul lui Lodgy s-a prezentat extrem de slab la crash-testele EuroNCAP, primind o singură stea dintr-un maxim de cinci.
În urmă cu un an, Dacia Sandero Stepway obținea la sesiunea de teste EuroNCAP două stele. Același punctaj primea și noul Logan. Cum Jogger este construit pe aceeași platformă, Euro NCAP a asimilat rezultatele din punct de vedere tehnic cu Sandero Stepway, scrie promotor.ro.
Care sunt problemele Jogger
Conform testelor, Jogger oferă 70% protecţie pentru pasagerii adulţi şi 69% pentru copii. La echipamentele de protecţie pentru utilizatorii vulnerabili, pietoni şi biciclişti, maşina a primit nota 4 din 10, în timp ce sisteme de siguranţă standard oferă doar 39% protecţie.
Comparativ cu Sandero Stepway, Jogger a fost, însă, depunctat cu o stea, obținând scorul general de o stea din cinci posibile. Explicația este aceea că versiunea cu 7 locuri nu dispune de avertizor electronic pentru cuplarea centurilor de siguranță pentru scaunele de pe cel de-al treilea rând.
În plus, Jogger nu are capotă activă, sistem de frânare automată de urgență cu funcție de detecție a pietonilor și bicicliștilor. Totodată, modelul autohton nu oferă asistență la schimbarea benzii de deplasare și nici frânare automată de urgență pentru pietoni la mersul cu spatele.
Titi Aur: Stelele EuroNCAP nu se văd când parcăm. Maşina, emblemă socială
"Şoferii nu sunt pregătiţi, maşinile nu sunt dintre cele mai titrate, dar sunt şi întreţinute/reparate complet ilegal. O maşină, când este gândită şi apoi testată la NCap, are acel număr de stele dacă respectă toate condiţiile. Şi vorbim de reparaţii aici. Dacă îndoi o aripă sau spargi un far, nu e problemă. Dar dacă vorbim de lonjeroane, zona de prindere, structura de rezistenţă a maşinii, de avarii la calea de rulare, reparaţiile la noi nu se fac la standardul corect.
De ce avem maşini cu puţine stele? Pentru că trăim în economie de piaţă, unde regula principală este cerere şi ofertă. Dacă cererea este de maşini cu puţine stele la EuroNCAP, asta se oferă. Inclusiv constructorii produc în România şi pentru România maşini cu puţine stele. Importatorii aduc maşini de genul ăsta.
Românul este tentat să cumpere o maşină cu multe casetofoane, nu cu multe airbag-uri. Cu ghilimele de rigoare. Ne place să avem muzică, spoilere, eleroane, culoare nu ştiu de care, jante spectaculoase. Să avem aspect de maşină bengoasă, ca cel de la volan să pară şmecher. E valabil şi pentru cei mai serioşi. Cumpără maşini care arată spre Rolls Royce sau Mercedes, dar care în spate nu funcţionează aşa cum arată", a declarat Titi Aur pentru DC NEWS. CITEŞTE MAI MULTE AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News