Data publicării:

Noi reguli în UE pentru Google şi Meta

Autor: Florin Răvdan | Categorie: Tehnologie
WhatsApp
Fotografie creată de Torsten Dettlaff, de la Pexels
Fotografie creată de Torsten Dettlaff, de la Pexels

Uniunea Europeană stabileşte noi reguli pentru Google şi Meta. 

Google, Meta și alte mari platforme online vor trebui să facă mai mult pentru a combate conținutul ilegal sau vor risca amenzi mari, conform noilor reguli privind internetul convenite sâmbătă între țările Uniunii Europene și legislatorii europeni, relatează Reuters.

Acordul a fost încheiat după mai mult de 16 ore de negocieri. Legea privind serviciile digitale (DSA) este al doilea element al strategiei șefei antitrust a UE, Margrethe Vestager, de a ține în frâu Google, Meta și alți giganți americani din domeniul tehnologiei. Luna trecută, ea a obținut sprijinul blocului de 27 de țări și al legislatorilor pentru normele istorice numite Digital Markets Act (DMA), care ar putea forța Google, Amazon, Apple, Meta și Microsoft să își schimbe practicile comerciale de bază în Europa.

"Avem un acord privind DSA: Actul privind serviciile digitale va asigura că ceea ce este ilegal offline este, de asemenea, văzut și tratat ca fiind ilegal online - nu ca un slogan, ci ca o realitate", a declarat Vestager într-un tweet, conform Mediafax.

Prima reacţie de la Google

Deputatul UE Dita Charanzova, care a cerut astfel de norme în urmă cu opt ani, a salutat acordul. "Google, Meta și alte mari platforme online vor trebui să acționeze pentru a-și proteja mai bine utilizatorii. Europa a arătat clar că acestea nu pot acționa ca niște insule digitale independente", a spus ea într-o declarație.

Într-o declarație, Google a spus: "Pe măsură ce legea este finalizată și pusă în aplicare, detaliile vor conta. Așteptăm cu nerăbdare să colaborăm cu factorii de decizie politică pentru a pune la punct detaliile tehnice rămase pentru a ne asigura că legea funcționează pentru toată lumea."

În conformitate cu DSA, companiile riscă amenzi de până la 6 % din cifra lor de afaceri globală pentru încălcarea normelor, în timp ce în cazul unor încălcări repetate li s-ar putea interzice să facă afaceri în UE.

Ce interzic noile reguli

Noile norme interzic publicitatea orientată către copii sau bazată pe date sensibile, cum ar fi religia, sexul, rasa și opiniile politice. De asemenea, vor fi interzise modelele întunecate, care sunt tactici care induc oamenii în eroare și îi determină să furnizeze date personale companiilor online.

Platformele online foarte mari și motoarele de căutare online vor fi obligate să ia măsuri specifice în caz de criză. Măsura a fost declanșată de invazia Rusiei în Ucraina și de dezinformarea aferentă.

Companiile ar putea fi obligate să cedeze datele legate de algoritmii lor autorităților de reglementare și cercetătorilor.

De asemenea, companiile riscă să plătească o taxă anuală de până la 0,05% din veniturile anuale la nivel mondial pentru a acoperi costurile de monitorizare a conformității lor.

Deputatul european Martin Schirdewan a criticat scutirea acordată companiilor de dimensiuni medii. "Sub presiunea conservatorilor, a fost integrată o regulă de excepție pentru companiile de dimensiuni medii, aceasta este o greșeală. Din cauza numărului mare de companii care se încadrează în această definiție în sectorul digital, excepția este ca o portiță", a declarat el.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel