• Nicușor Dan dă vina pe bucureșteni pentru aglomerația din trafic. Certuri între primari
Una dintre problemele spinoase ale Bucureștiului rămâne traficul. Durează ore întregi să străbați orașul pentru a merge la muncă, la școală, la cumpărături sau la teatru, ore pe care le pierdem zilnic pentru că autoritățile locale nu au reușit până acum să găsească soluții.
Și totuși, Nicușor Dan vine azi, după experiența unui mandat insipid, și spune că soluția nu e la el, ci la bucureșteni. Cu alte cuvinte, nu mai așteptați de la primari să modernizeze infrastructura rutieră, ci lăsați-vă mașinile acasă și folosiți transportul în comun.
Într-un schimb de replici cu primarul Sectorului 3, Nicușor Dan a spus că pasajele realizate în ultimii ani nu eliminat din presiunea asupra traficului, deci le consideră inutile, și face apel la bucureșteni să se îndrepte către transportul urban.
„În 2023, în Bucureşti s-au făcut patru poduri importante. S-a terminat Podul de la Doamna Ghica, podul pe care l-a făcut primarul Sectorului 4 pe Metalurgiei şi două poduri pe care le-a făcut primarul Sectorului 3 la ieşirea către Constanţa. Nu s-a simţit asta în traficul din Bucureşti, pentru că soluţia la traficul din Bucureşti nu este să faci poduri. Soluţia este să convingi oamenii să folosească transportul în comun, în loc de maşina proprietate personală", a spus Nicuşor Dan.
Cu alte cuvinte, nu e vina administrației că orașul e paralizat, ci a populației care e comodă.
Nu contestăm faptul că ideea în sine e excelentă. Ne dorim cu toții să trăim într-un oraș care are un transport urban funcțional, în care autobuzele se deplasează pe benzi prioritare și își respectă orarul la secundă, ajutate de un sistem de semaforizare inteligentă. Ca la Viena, de pildă, unde pe Ringstrasse traficul este mai lejer decât în capitală în luna august, când majoritatea bucureștenilor sunt în vacanță.
Revenind în lumea reală, în Bucureștiul încremenit în timp, locuitorii preferă să meargă cu mașina personală pentru că transportul urban este sufocat, infrastructura deficitară și semaforizarea inteligentă a rămas pe hârtie, la fel ca și Planul Integrat de Calitate a Aerului.
Am fi vrut să avem cifre concrete atașate declarației primarului general. În lipsa lor, primarul Negoiță susține că lucrările efectuate în sectorul 3, cum ar fi pasajul din zona Ikea Palady, fac minuni. “Mai mult de două milioane de ore economisim, stăm mai puțin în trafic în fiecare an datorită pasajelor pe care le-am făcut la ieșirea din București.”, a spus acesta.
În timp ce primarii nu reușesc să găsească un numitor comun pentru dezvoltarea Bucureștiului, rămâne să se descurce fiecare cum poate.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News