Firma care a câștigat contractul asigură garanția doar pentru primii doi ani de utilizare, urmând ca Primăria Capitalei să plătească alți bani pentru mentenanță în următorii ani. Practica în lume este ca primăriile să concesioneze stațiile de autobuz, prin licitație, firmelor de publicitate. Acestea au obligația de a construi și întreține adăposturile din stațiile de autobuz, având în schimb dreptul de a exploata publicitar parte din spațiile acestora (cealaltă parte fiind destinată hărților transportului public și altor informații publice).
De exemplu în 2013 Autoritatea de transport public a Varșoviei, oraș comparabil cu Bucureștiul ca număr de locuitori și ca dimensiune a transportului public, a concesionat stațiile de autobuz și tramvai unei asocieri de firme private. Acestea au avut obligația de a instala 1.600 de adăposturi într-o perioada de 3 ani și să le exploateze pe o perioada de 9 ani. Primăria primește 350.000 euro pe an de la firmele care au concesionat stațiile pentru serviciile de curățenie din adăposturi".
Nicuşor Dan: "Prețul de aprox. 10.000 euro pentru un adăpost este excesiv"
"Revenind la contractul din București, consider că prețul de aprox. 10.000 euro pentru un adăpost este excesiv, cu atât mai mult cu cât asocierea care a câștigat contractul nu are obligația de garanție și mentenanță decât pentru 2 ani.
Juridic, întrucât Primăria a semnat contractul (în urma unei licitații începute în octombrie 2019), este obligată să îl onoreze. Trebuie însă să înceapă cât mai repede procedura de licitație pentru exploatarea publicitară a adăposturilor, pentru a recupera cât mai mult din investiție", se arată în comunicatul transmis de către Nicuşor Dan.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Acest articol reprezintă o opinie.- De ce militarii și oamenii cu handicap nu au primit „pensia” înainte de Paște 2024. Unde s-a produs confuzia
- Motivul pentru care o tânără a refuzat să mai plătească la casele self-pay din supermarket / video
- "Femeile din România și cele din Italia sunt foarte diferite”. Designerul Giulia Rossignoli dă cărțile pe față: E total invers
- Adio, mașini în București? Ce spune Nicușor Dan
- BANCUL ZILEI: Rețeta ciorbei de burtă
- Ieșirea din scenă a lui Klaus Iohannis: pas cu pas, spre scenariul lansat în DCNews în decembrie 2023
- Riscurile la care ne expunem când facem cumpărături de pe Shein și Temu
- Lui Mihai Mărgineanu nu i-a venit să creadă ce a văzut în Vama Veche / foto în articol
- Friptură de miel, ideală de Paște 2024. Rețeta secretă a pilotului Osiceanu. Invitații tăi vor fi încântați
- Încă un accident grav în Vinerea Mare. A intervenit elicopterul SMURD