Egiptul va elibera nava de marfă care a blocat Canalul Suez în luna martie după ce s-a ajuns la un acord de despăgubiri cu proprietarii și asiguratorii gigantului vas. Conform BBC, cele două părți au spus că nava Ever Given va putea să părăsească Marele Lac Amar miercuri. Această locație se află la jumătatea canalului, iar nava se află acolo după ce a blocat calea de tranzit între Europa și Asia pentru câteva zile.
Nava de marfă de 400 metri lungime a blocat Canalul Suez la finalul lunii martie din cauza unor vânturi foarte puternice. La șase zile distanță, vasul a fost eliberat după lansarea unei operațiuni de salvare complexe ce a implicat o flotă de nave de tractare și împingere, proces în care o persoană și-a pierdut viața.
Se speculează suma de 550 milioane dolari
Chiar dacă nu au fost dezvăluite cifrele exacte ale acordului, Egiptul ceruse 550 milioane dolari despăgubiri pentru situație. Comerțul global a fost dat peste cap fiindcă sute de nave au trebuit să aștepte să treacă prin canalul de aproape 200 kilometri care conectează Marea Mediteraneeană și Mare Roșie.
UK Club, compania care a asigurat proprietarul navei, Shoei Kisen, a anunțat duminică o „soluție formală” la care s-a ajuns în relațiile cu Autoritatea Canalului Suez (SCA) privind despăgubirile. „Se pregătește eliberarea vasului și un eveniment care marchează atingerea unei înțelegeri va fi ținut la sediul autorității din Ismailia”, a transmis prin comunicat SCA.
Cererile egiptenilor erau extrem de mari la început
SCA a cerut inițial 916 milioane dolari sub formă de despăgubiri, incluzând 300 milioane dolari pentru operațiunea de recuperare și 300 milioane dolari pentru lezarea reputației Canalului Suez. Totuși, asiguratorul UK Club a respins oferta, spunând că este „extraordinar de mare” și „în mare pate fără justificare”.
Astfel, cererile egiptenilor ar fi scăzut la 550 milioane dolari, iar UK Club a venit cu o contraofertă de doar 150 milioane dolari. În timp ce deținătorii Ever Given „au recunoscut complet că Autoritatea are dreptul la o compensație pentru cererile legitime din jurul incidentului nefericit”, UK Club a adăugat că acuzele sunt exagerate. „Este important să clarificăm că chiar dacă există responsabilitate asupra vasului, navigația în canal este controlată de piloții Canalului Suez și serviciile de management al traficului”, se mai arată în comunicatul asiguratorilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- O nouă escrocherie face ravagii în Franța. Ce este metoda "cetățeanul român"
- Horoscop 25 aprilie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care nu trebuie să mai amâne o discuție delicată! Nu vei scăpa
- Salariu minim mai mare decât cel minim pe economie și șase salarii compensatorii pentru toți angajații din bănci. Acordul parafat miercuri cu sindicatele
- Mircea Badea, propunere tare pentru șoferii de mașini electrice: Ori protejezi natura, ori ce faci?!
- Satul în care vin turiști din Austria, Germania, Belgia și de peste Ocean. Tanti Emilia dezvăluie secretele ciorbei de miel: ”Este regele ciorbei”
- Acoperiș pe toate blocurile. Sociologul Bulai vine cu o idee inedită, ca la țară, dar cu ”super rentabilitate”: Micul Paris pe bune!
- Ucraina a refuzat ca o stradă din Odesa să se numească Mihai Eminescu. Ce variante au fost acceptate
- Mugur Ciuvică a spus cine ar fi cel mai bun președinte pentru România: E la ani lumină față de orice contracandidat / video
- Iohannis zice că "economia României nu șchioapătă". Coșea: Bineînțeles că nu, pentru că se târâie ca un melc. Ce îi trebuie pentru a deveni "tigru"
- Lovitură de teatru la CCR: documente ANAF, declarate neconstituționale în procesele penale
- Unde au dispărut tinerii magistrați care protestau și promiteau schimbarea sistemului
- Școala românească nu mai pune accentul pe valorile etice. Profesor universitar: Doar prin educație morală construim o țară educată
- Cum fac criminaliștii percheziția informatică. „Nu întotdeauna este prezent și suspectul”