Data publicării:
Muzica de la mall: îmbolnăvire și manipulare. Vă scoate din minți, dar nu bănuiți ce pericol ascunde
Am început să merg la mall doar atunci când este strict necesar pentru că, de fiecare dată când intru într-un magazin, mă simt ca la club... în toiul zilei, iar muzica dată extrem de tare nu sună prea bine după o zi de muncă.
Cu siguranță, cel puțin o dată, ați fost deranjat de muzica din magazinele de la mall. Și aici nu vorbim doar de calitatea celei alese, ci și de volum, plus că sunt unele magazine unde auzim aceleași melodii din motive lesne de înțeles, nu ar avea cum să fie piesele de la radio. Vânzătorii sunt cei mai exasperați de acest lucru, dar nu au încotro. Să-și găsească un alt job? Nu, în toate magazinele este aceeași regulă: muzică data tare suficient încât să vrei să fugi acasă și să bagi capul în pernă.
Muzica asociată cu brandul
Experții în publicitate sunt de părere că muzica trebuie asociată cu brandul pentru că experiența de cumpărare depășește simpla alegere, fiind o experiență de viață. Pe de altă parte, specialiștii spun că nu recomandă volumul dat la maximum. Rămâne întrebarea: de ce șefii de magazin o fac?!
Ar putea fi vorba și despre o tehnică de manipulare. 'Bombardamentul' muzical ocupă creierul și nu mai raționezi la capcanele întinse de comercianți. Astfel se limitează comunicarea cu vânzătorul pentru ca el să nu fie obligat să răspundă la întrebări incomode despre produsele sale. Nici nu ar avea cum atâta timp cât abia îl aude pe cumpărător.
Pericol de îmbolnăvire
La mall nu poți să auzi ce spune vânzătoarea, nu îl auzi pe cel de lângă tine, doar dacă începi să ridici glasul suficient de tare. Există o poluare fonică de al cărui pericol românii nu sunt conștienți. Sunt expuși mai ales tinerii cărora li se pare că este relaxant să umble cu căştile pe urechi, să petrească ore bune la mall și alte locuri aglomerate pline de zgomot.
Pe de altă parte, am cunoscut și persoane foarte tinere care mi-au spus că nu au nicio problemă cu muzica dată tare la mall pentru că le dă senzația de apartenență "la gașcă", fiind o atmosferă de club.
Problemă pentru angajați
Dar pentru un simplu român care merge la mall, nu e totuși o așa mare problemă. Alergi vreo oră prin magazine până îți cumperi haina preferată, apoi o iei la goană și îți revii. Problema uriașă este pentru angajați. Cum să stai 8-12 ore, o zi întreagă, cu muzica dată la maximum? Știți senzația aceea de țiuit sau zumzăit în urechi a doua zi, după o petrecere. Vă dați seama cum ar fi să simțiți acest lucru în fiecare seară? Să nu vă mirați că problemele auditive au început să apară de la 40 de ani. Nu zice nimeni că nu trebuie să fie muzică, dar dacă nu se poate să fie de calitate, măcar în surdină. Și, poate, între timp, se sesizează cineva în țara asta astfel încât angajații de la mall și oamenii care merg acolo să fie respectați și să trăiască în condiții normale.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News