Musk strânge relațiile cu China, în ciuda tensiunilor internaționale. Ce urmărește magnatul american - Reuters
Data publicării:
Autor: George Eduard Caramiciu
WhatsApp
Sursa Foto: Agerpres
Sursa Foto: Agerpres
Tesla înaintează cu planuri de a alimenta dezvoltarea globală a sistemului său de conducere autonomă cu date din China, care ar putea fi procesate în interiorul țării, parte a unei schimbări strategice de către Elon Musk, conform unor persoane apropiate situației.

Ca parte a acestui efort, Tesla a dezvoltat planuri pentru un centru de date în China pentru a antrena algoritmul necesar pentru vehicule complet autonome, conform a două persoane, care au cerut să rămână anonime deoarece proiectul este confidențial.

Până de curând, Tesla s-a concentrat pe eforturi de a obține aprobarea de la autoritățile de reglementare chineze pentru a transfera datele generate de vehiculele sale electrice din China în afara țării pentru sistemul său „Full Self Driving” (FSD), conform 3 persoane cu cunoștințe despre situație.

Nu era clar dacă Tesla va continua cu ambele opțiuni pentru gestionarea datelor privind conducerea autonomă din China – transferul datelor și un centru de date local – sau dacă dezvoltă planuri paralele ca măsură de siguranță.

Eforturile Tesla subliniază viteza cu care producătorul de vehicule electrice pariază pe o descoperire în AI într-un moment în care cererea pentru vehicule electrice a încetinit și concurența s-a intensificat.

Încercarea de a utiliza datele din vehiculele din China pentru a dezvolta inteligența artificială a producătorului auto vine într-un moment în care guvernul american a încercat să oprească transferul de tehnologie AI de la firmele americane către China.

Tesla nu a reușit să ofere versiunea completă a FSD, care costă echivalentul a aproape 9.000 de dolari, în China.

Tesla nu a răspuns la o solicitare de comentarii

Configurarea unui centru de date în China pentru dezvoltarea FSD ar necesita ca Tesla să colaboreze cu un partener chinez, au spus două dintre surse. Există și o posibilă provocare în aprovizionarea cu hardware.

Tesla a purtat discuții cu Nvidia despre achiziționarea de unități de procesare grafică pentru un centru de date din China, conform uneia dintre persoanele informate. Sancțiunile americane interzic Nvidia și partenerilor săi să vândă cele mai avansate cipuri în China.

Nvidia a refuzat să comenteze cu privire la eventualele discuții purtate cu Tesla

Campania Tesla de a utiliza mai mult datele din China a fost accelerată în timpul unei vizite fulger a lui Musk la Beijing luna trecută, când s-a întâlnit cu oficiali, inclusiv cu premierul Li Qiang.

În întâlnirea sa cu Li, Musk a încercat să obțină permisiuni pentru transferul de date al Tesla, au spus două surse. De asemenea, a fost ridicată problema investiției posibile a Tesla într-un centru de date în China, au spus ele.

Musk a discutat și despre posibilitatea ca Tesla să licențieze sistemele sale FSD către producătorii chinezi de vehicule electrice, a spus o persoană. Musk a declarat în aprilie că Tesla discuta cu un alt producător auto "major" despre licențierea FSD, fără a-l numi.

Biroul de Informații al Consiliului de Stat al Chinei nu a răspuns la o solicitare de comentarii.

Efectul China

China, cea mai mare piață auto din lume, are cea mai mare flotă de mașini echipate cu senzori capabile să colecteze date din orașe aglomerate cu modele de trafic complexe, făcând datele generate acolo valoroase pentru producătorii de automobile și furnizorii de AI.

Musk și-a exprimat anterior opoziția față de un centru de date bazat în China, argumentând că transferul datelor în Statele Unite era cea mai eficientă opțiune, au spus două persoane.

Din 2021, Tesla stochează datele colectate de vehiculele sale electrice chineze în Shanghai. În acest timp, echipa Tesla din China a căutat aprobări de la autoritățile de reglementare chineze pentru a transfera datele în afara țării, au spus două persoane.

În cadrul unui proiect pilot de un an, companiile din zona Lingang din Shanghai, unde se află fabrica Tesla, vor putea transfera anumite date fără a necesita evaluări suplimentare de securitate, a raportat Reuters vineri.

"Ar fi cu siguranță un moment de referință pentru Tesla dacă va lansa FSD în China și va valorifica datele din China pentru antrenarea algoritmului," a declarat Yale Zhang, director general al consultanței Automotive Foresight, cu sediul în Shanghai.

"China a jucat un rol cheie în creșterea producției de vehicule electrice pentru Tesla cu fabrica din Shanghai. Ar servi din nou un rol semnificativ în scalarea adoptării în masă a tehnologiilor de conducere autonomă," a spus el.

Caracteristicile de asistență pentru conducere oferite acum în China sunt sisteme "nivel doi," ceea ce înseamnă că necesită un șofer pregătit să ia controlul. FSD-ul Tesla și opțiunile sale mai puțin avansate de Autopilot sunt, de asemenea, sisteme de nivel doi care necesită șoferi atenți.

Întrebat despre concurența din partea producătorilor chinezi de vehicule electrice în timpul unui apel cu investitorii după rezultatele trimestriale ale Tesla de luna trecută, Musk a spus că Tesla ar trebui să fie văzută mai degrabă ca o companie AI.

El a spus că este încrezător că sistemul FSD al Tesla ar funcționa "destul de bine fără modificări în aproape orice piață". Ar funcționa mai bine cu setări "specifice fiecărei țări", a spus Musk.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel