Motoare electrice pentru taxiuri, dube de livrare sau autobuze vechi. Ce vehicule sunt eligibile
Data publicării:
Autor: Neagoe Narcis-Florentin
WhatsApp
Foto: Pexels
Foto: Pexels
Mai multe companii s-au apucat să transforme taxiuri, dube de transport sau autobuze în vehicule electrice.

Taxiurile negre pe care le vedem prin Londra ar trebui să fie pe cale de dispariție. În capitala Marii Britanii, taxiurile mai vechi de 12 ani nu mai sunt eligibile pentru licențe, ca parte a eforturilor de reducere a poluării aerului. Totuși, The Guardian a dezvăluit un caz inedit: un astfel de taxi a fost transformat în mașină electrică. 

Vehiculul negru și cu un design clasic este o prezență familiară pe străzile Londrei, doar că acest model a rămas fără motorul diesel poluant și zgomotos, fiind înlocuit de un motor electric care-i permite o accelerație lină și aproape silențioasă. Acest taxi este produsul unei industrii mici, dar în creștere, care înlocuiește motoarele clasice pe bază de combustibili fosili cu o propulsie electrică și mult mai curată.

Conversiile la vehicule electrice (EV) s-au extins deja dincolo de taxiurile londoneze, acoperind aproape orice a funcționat anterior pe benzină sau motorină. Mașinile clasice pot fi modernizate pentru a funcționa fără emisii de eșapament. Mai multe companii transformă dubele pentru a funcționa pe baterii; Equipmake reinginerizează autobuzele în Norfolk; iar New Electric din Țările de Jos creează chiar și tractoare și compactoare alimentate cu baterii.

De ce să renunți la o mașină bună când poți să-i prelungești viața în mod electric?

Osman Boyner a fondat Bedeo pentru a converti dubele de livrare în vehicule electrice pentru livrările la domiciliu. Bedeo a colaborat cu Stellantis, al treilea cel mai mare producător auto din lume, pentru a oferi versiuni electrice ale noilor dube Vauxhall, Peugeot și Citroën.

Boyner susține că aceste conversii merită atunci când vorbim de mașini ale căror proprietari au investit masiv în dotări dincolo de motor și care ar putea beneficia astfel de costurile mult mai mici de funcționare și de întreținere ale vehiculelor electrice.

Conversiile costă între 20.000 și 40.000 de lire sterline, în funcție de dimensiunea bateriei, dar flotele ar trebui să recupereze această investiție în aproximativ trei ani doar din economiile de combustibil, spune Boyner. În comparație, o dubă frigorifică complet echipată ar putea costa nouă chiar și 70.000 de lire sterline. Boyner speră să convingă proprietarii de dube frigorifice, ambulanțe și chiar rulote că pot păstra caroseria vehiculului și doar să înlocuiască motorul.

Este o nișă... mare

„Când vrei să faci o schimbare, vrei să investești din nou de la zero?” adaugă Boyner. „Este o nișă, dar una mare. Cu cât mai mulți bani sunt cheltuiți [pe vehiculul existent], cu atât mai mare este oportunitatea pe piață.”

Există totuși unele riscuri asociate cu modernizarea unui vehicul mai vechi: în taxiul amintit anterior s-a stricat închiderea centralizată, blocând persoanele în interior.pentru un scurt timp. Este important că mașinile acestea vor trebui să îndeplinească standardele de siguranță și după conversie. Dar modernizarea va avea sens din punct de vedere economic pentru proprietarii de taxiuri care nu vor să plătească cele 67.000 de lire sterline pentru un taxi nou (hibrid) de la London Electric Vehicle Company.

Cum se face conversia

Alex Howard este fondatorul companiei Clipper Automotive care se ocupă cu astfel de servicii. Firma ia baterii și un motor de la vechile vehicule electrice Nissan Leaf, adaugă componentele electrice de încărcare și le instalează în locul motorului diesel – lăsând restul taxiului intact. Cele două baterii de 20kWh sunt împărțite între compartimentul motorului și portbagaj, oferind o autonomie de aproximativ 240 km. Detaliul final este adăugarea unei prize de încărcare în grila frontală.

Howard spune că guvernul ar trebui să ofere stimulente financiare pentru conversia vehiculelor. Dar, mai degrabă, el dorește ca guvernul să elimine sistemele birocratice care pur și simplu nu sunt concepute pentru a gestiona conversiile.

Un exemplu este zona de emisii ultrareduse din Londra, care taxează șoferii mașinilor mai poluante cu 12,50 lire sterline pe zi. Dar aceasta se bazează pe datele de emisii ale Agenției de Licențiere a Șoferilor și Vehiculelor (DVLA), care nu pot fi modificate cu ușurință.

Vehiculele Bedeo nu produc oxizi de azot sau alte gaze nocive ale motoarelor diesel, dar au fost taxate în repetate rânduri pentru intrarea în această zonă din Londra. Transport for London spune că „va continua să contribuie la dezvoltarea politicii DVLA” și că va „găsi o soluție” împreună cu Bedeo. Cu toate acestea, subliniază: „Doar vehiculele clasificate oficial de către DVLA ca respectând standardele Ulez vor fi eligibile pentru o rambursare.” TfL mai spune că ar lua în considerare aprobarea taxiurilor convertite, dar nu a făcut acest lucru încă.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel