Data actualizării:
Data publicării:

Modificări fiscale - vocea antreprenorilor: Te întrebi dacă mai merită sau punem lacăt pe afaceri

Autor: Andrei Itu | Categorie: Economie
WhatsApp
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Freepik
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Freepik
În contextul noilor modificări fiscale și impunerea intempestivă a facturii electronice, companiile se simt și mai împovărate și excedate de graba cu care e-Factura a devenit obligatorie.

Pentru o imagine mai clară a modului în care IMM-urile percep toate aceste modificări fiscale, DC Business a realizat un interviu cu Olimpia Doru, antreprenor și manager al companiei New Design Composite și reprezentant al IMM-urilor din județul Argeș.

La întrebarea ”Cum resimt IMM-urile graba cu care Guvernul vrea să implementeze e-Factura?” Olimpia Doru a răspuns că: ”Cea mai mare nemulțumire este legată de faptul că nu avem timpul necesar unei tranziții. IMM-urile au nevoie de un timp un pic mai îndelungat, ținând cont și de contextul în care ne aflăm în ceea ce privește resursa umană necesară pentru implementarea tuturor măsurilor”.

Managerul a mai spus că: ”Pe lângă faptul că ne dorim un studiu de fezabilitate și timp, discuții și dezbateri, ne dorim să avem un minimum de șase luni, cel puțin pentru a reuși să învățăm! Cum învățăm noi, cum ne învățăm angajații, cum reușim să ne adaptăm. Altfel, să învățăm repede (în trei luni n.r.) poate duce la erori și după cum bine ați observat, orice eroare, și aceasta poate să fie umană, nu intenționată, costă foarte mult pentru pentru noi”.

Antreprenorul Olimpia Doru a mai arătat că: ”Pe lângă asta, ne mai confruntăm cu o situație.  Angajații care sunt mai vechi în companiile noastre înțeleg necesitatea, da, uneori cu ghilimele de rigoare, necesitatea implementării unui asemenea sistem. Însă sistemele informatice de care avem nevoie să le implementăm poate uneori nu sunt potrivite cu cele pe care le avem noi. Iar în cazul unor angajați noi, aceștia se sperie și nu mai vin să lucreze la noi”.

Magagerul New Design Composite a punctat că: ”Așadar, vorbim din perspectiva umană, de mult mai multe probleme care pot apărea. Vă spun din experiența proprie! Noi avem contabilitatea internă și cea economico-financiară în firmă. Că așa am lucra de când știm, n-am externalizat niciun serviciu tocmai pentru a avea cumva această siguranță și încredere că ceea ce se întâmplă mai poate fi controlat în timp real.

Așadar, colega mea de la contabilitate care lucrează acum nu lasă deocamdată pe nimeni să transmită facturile. Deci ea vizualizează tot ce s-a întâmplat în timpul zilei și apoi face distribuția mare în SPV, și mi-a explicat că deocamdată vrea ea să înțeleagă. Eu i-am spus că nu-i normal, pentru că la un moment dat se va aglomera și nu va putea să-și mai facă și restul treburilor, lucrările zilnice. Contabila mi-a răspuns că măcar acum, pentru început, are nevoie să vadă că nu greșește, pentru că îi va fi greu ulterior să depisteze unde este eroarea”.

Olimpia Doru a subliniat faptul că IMM-urile au nevoie de mai mult timp nu doar din pricina implementării în sine a programului.  În practică sunt mult mai multe lucruri de care trebuie să se țină cont și a continuat explicând că: ”Plus că știm cu toții că orice resursă umană are nevoie de un minim de trei luni de zile pentru a reuși să se integreze. Ăsta este sistemul, nu l-am inventat noi, IMM-urile, acesta este sistemul la nivel de resurse umane. Omul are nevoie de minimum trei luni până reușește cât de cât să se integreze și să înțeleagă ce înseamnă compania și ce profil ai și care sunt, dacă poți să spun așa, valorile companiei”.

”Cum resimt IMM-urile noile taxe și impozite?” și cu ce alte probleme grave se confruntă, care vor duce și la ”a pune lacăt pe afaceri”, aflați în continuarea interviului pe DC Business!

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel