Data publicării:
Milioanele lui Gruia Stoica, salvate prin demisii din Ministerul Transporturilor
Scandalul dintre proprietarul Grupului Feroviar Român, Gruia Stoica, și Ministerul Transporturilor dezvăluie dedesubturile de după eșecul privatizării CFR Marfă.
Proprietarului GFR i-a fost înapoiată garanția de zece milioane de euro pe care o dăduse pentru privatizarea CFR Marfă. DIICOT a reclamat că, deşi a cerut Ministerului Transporturilor să pună sechestru pe sumă pentru a acoperi eventualele prejudicii în dosarul de trafic de influenţă al lui Stoica, secretarul general al instituţiei i-a înapoiat banii patronului GFR. Ministerul Transporturilor transmite că nu știe de ce, în timpul mandatului Ramonei Mănescu, cererea DIICOT a fost ignorată.
VEZI și: Scandal între Ministerul Transporturilor și Gruia Stoica
Potrivit unui articol postat de către Dan Cristian Turturică, pe blogul său, unul dintre cei care au blocat virarea celor 10 milioane de euro către DIICOT este fostul secretar de stat din Ministerul Transporturilor, Cristian Ghibu. El a fost președintele comisiei de privatizare CFR Marfă. El s-a disculpat, într-o declarație pentru România Liberă, spunând că a cerut lămuriri de la direcția juridică, de la fostul ministru și chiar și de la DIICOT, iar apoi a plecat din minister.
Cererea la DIICOT, pasă între Comisia de privatizare și Direcția generală
Potrivit unui document postat pe blogul citat, adresa DIICOT era direcționată către Comisia de privatizare. Dan Cristian Turturică precizează, citând concluzia ședinței Comisiei de privativare, că Cristian Ghibu a mințit când a declarat că a cerut lămuriri chiar și de la DIICOT- "Adevărul este altul. Comisia de privatizare condusă de el a decis că solicitarea DIICOT îi excede competențele, înainte de a cere vreo clarificare cuiva". Dan Cristian Turturică mai precizează că două zile mai târziu, Direcția generală, juridică și de resurse umane contrazicea Comisia de privatizare: "(...) obligația de a formula răspuns aparține în exclusivitate Comisiei de privatizare".
Demisii în numele salvării garanției
Mai mult, în 12 februarie, Direcția generală, juridică și de resurse umane preciza motivul pentru care Ghibu și-a dat demisia: "Ulterior purtării unei corespondențe interne între cabinetul ministrului, direcțiile relevante din Ministerul Transporturilor și comisia de privatizare, ministrul Transporturilor a dispus comisiei de privatizare să întreprindă toate diligențele și să răspundă adresei DIICOT până la data de 12.02.2014 (….) Imediat după ce a luat cunoștință de această însărcinare, domnul secretar de stat Cristian Ghibu și-a dat în mod intempestiv și fără notificare prealabilă demisia din funcția de președinte al comisiei de privatizare". Același lucru l-ar fi făcut și Marian Nicușor Buică, care a demisionat din funcție chiar în ultima zi când solicitarea de transfer a garanției mai putea ajunge în timp util la Raiffeisen Bank.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News