”Lipsa de infrastructură îl împinge pe omul de afaceri din România să-și crească prețul la transport, practic să piardă competiție cu țările din jur și aceasta este o urgență maximă. Revenind la fondurile europene, la noi marea problemă la autostrăzi rămân traseele, cea mai mică problemă ar fi absorbția de fonduri europene pentru infrastructură, lucrurile pot fi foarte simple, la fel ca și subvenția în agricultură, numai că trebuie să ai o singură condiție de eligibilitate, să arăți că terenul pe care se face autostrada este al tău, este eliberat de sarcini. Aici intervin problemele românești, specifice: pe unde trece autostrada, pe terenul cui? Marea problemă a noastră este că aceste exproprieri se fac exclusiv cu bani de la buget, nu sunt eligibile pe fonduri europene.” a spus Mihai Daraban, la DCNews LIVE.
”Pe la centura Constanței, exproprierea a fost de 10 euro pe metru pătrat de teren agricol, adică 100.000 de euro hectarul” a spus președintele CCIR.
Mihai Daraban a subliniat: ”În condițiile acestea, nu vom putea construi niciodată autostrăzi, pentru că bugetul de stat nu va putea niciodată să plătească sumele acestea unuia și altuia, nu mai comentez că unii care știu traseul de la început își trec terenul din extravilan în intravilan, își mai fac câte un PUZ și câte un PUD ca să crească prețul terenului ce va trebui să fie expropriat. Aceasta este marea problemă în România, pe scurt. Pleacă de la faptul că-n expropriere banii sunt oarecum legali, aparent, easy money, pentru că vremea în care luai bani de la constructori ca șpagă s-a cam dus”.
”Nu e o rușine să copiezi o legislație”
”Când avem o mare dilemă și nu știm cum să rezolvăm un caz anume, trebuie să ne acceptăm nivelul de pregătire și să copiem o legislație. E foarte simplu, nu e o chestiune complicată în a face un schimb de bune practici. Nu e o rușine să copiezi o legislație. Sunt țări unde sunt prețuri stabilite de guverne, unde se judecă mai târziu, dar nu se stă. Lucrurile sunt foarte complicate în România. Vă spun: fondurile europene pentru autostradă sunt la fel de simplu de obținut ca și subvenția pentru agricultură”. a mai spus președintele Camerei de Comerț și Industrie a României.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Horoscop 28 martie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care are nevoie de o schimbare. Bucură-te de viață!
- Alternativa din capitalele europene, după interzicerea centralelor pe gaz. Ștefan Pălărie (USR): Nu transportă gaz până în apartament
- AFM, finanțare de 1900 de euro pentru fiecare familie unde venitul pe membru este sub 1700 de lei. Ce este programul ”Prima Conectare”. ”Aduceți civilizația în casa omului”
- Dan Negru mai vrea o lege dacă se decide închiderea supermarketurilor în weekend: Să-i interzică lui Bartoș!
- BANCUL ZILEI: După căsătorie...
- Strategul Cristian Socol, reacție la ultimele date Eurostat despre România. Am depășit și Ungaria. Cea mai mare viteză din ultimii 10 ani
- Şedinţă de Guvern: Modificarea unor măsuri fiscal-bugetare, pe ordinea de zi
- Alexandru Rafila, reacție după ce Oana Sivache (ASSMB) a fost inculpată de DNA
- Un înlocuitor al zahărului, mai dăunător decât zahărul în sine. Medicii trag un semnal de alarmă: Evitați-l!
- Motivul pentru care testele PISA nu sunt relevante pentru România. Marian Staș, coordonator de programe educaționale: Analfabetismul logic e problema