Microsoft își extinde rețeaua de magazine retail și în Europa
Compania Microsoft se pregăteşte să deschidă primele magazine în Europa, decizia finală urmând a fi luată după o ultimă analiză a performanţei reţelei retail din Statele Unite.
Microsoft se pregăteşte să-şi extindă în Europa reţeaua de magazine retail, utilizată în SUA, Canada şi Puerto Rico pentru promovarea brandului şi comercializarea produselor software şi a computerelor şi gadget-urilor care rulează sistemele de operare Windows dezvoltate de companie.
În vederea extinderii, Microsoft a discutat cu mai mulţi proprietari din Marea Britanie, vizând spaţii comerciale pentru a deschide încă de anul viitor primele magazine. Potrivit unei surse apropiată discuţiilor, citată de Financial Times, preluat de The Verge, compania este încrezătoare că va reuşi să deschidă primele unităţi în 2013, informează Mediafax.
O decizie finală privind extinderea reţelei de magazine Microsoft în Europa va fi luată după o ultimă analiză a performanţei reţelei retail din Statele Unite.
Microsoft nu a dorit să comenteze informațiile.
În magazinele sale, Microsoft comercializează pachete software precum Windows şi Office, produse hardware proprii ca tableta Surface cu Windows 8 sau consola Xbox, dar şi gadget-uri ale partenerilor ce rulează sistemele de operare ale companiei, precum smartphone-urile Nokia şi HTC cu Windows Phone 8 sau PC-uri cu Windows 8.
Potrivit unor zvonuri din piață, Microsoft ar putea chiar să dezvolte propriul smartphone cu Windows Phone, urmând ca din 2013 să fie disponibil un Xbox TV, un set-top box pentru televizor cu Windows 8, care va rula jocuri de pe platforma online Xbox Live, însă compania nu a precizat nici data lansării şi nici preţul Xbox TV.
În SUA, Canada şi Puerto Rico, Microsoft deţine atât magazine permanente cât şi unităţi "pop-up", care funcţionează sezonier, în perioade de sărbătoare. În strategia de a educa consumatorii interesaţi să migreze de la platformele Apple sau Android, magazinele Microsoft din SUA oferă gratuit cursuri şi training pentru utilizarea software-ului companei.
Compania încearcă să creeze un "ecosistem" digital similar cu cele ale Apple şi Google, care presupune o experienţă omogenă de utilizare pe platformele hardware de larg consum prin dezvoltarea unei platforme software integrate, susţinută de o comunitate cât mai largă de dezvoltatori de aplicaţii.Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News