Data publicării:
Metro vinde lanţul de hipermarketuri Real
Retailerul german Metro AG a decis să-şi vândă lanţul de hipermarketuri Real, pentru a se concentra pe activităţile cash-and-carry, transmite Reuters.
Metro, un conglomerat cu 2.000 de magazine în 29 de ţări, a demarat de mai mulţi ani un vast proces de restructurare, care a inclus printre altele vânzarea magazinelor Kaufhof, pentru a se concentra pe activităţile cash-and-carry, şi distribuţia de produse electronice de larg consum.
Strategia implementată de Olaf Koch, directorul general al Metro din 2012, nu a reuşit să majoreze preţul acţiunilor companiei, care sunt în scădere din aprilie, în urma reducerii estimării de profit din cauza performanţei slabe a operaţiunilor din Rusia. Şi în trecut Metro a încercat să vândă Real dar nu a reuşit să găsească un cumpărător pentru această divizie, care înregistrează pierderi, relatează Agerpres.
Real are 282 de magazine
Piaţa germană este dominată de lanţurile de magazine Aldi şi Lidl, după ce gigantul american Walmart s-a retras din această ţară în 2006. Walmart a înregistrat o pierdere de un miliard de dolari când şi-a vândut magazinele către Metro, care le-a rebrenduit sub numele Real. Unii analişti au speculat că Amazon ar putea fi interesat de reţelele de retail din Germania - a doua mare piaţă a sa după SUA. Anul trecut, Amazon a achiziţionat magazinele Whole Foods, care vând alimente organice, pentru 13,7 miliarde de dolari.
Real, care are 282 de magazine şi 34.000 de angajaţi, a încercat în ultimii ani să-şi extindă operaţiunile online, comenzile reprezentând 2% din vânzări. Luna trecută, Metro a anunţat că măsurile de stabilizare a afacerii din Rusia încep să dea roade, după ce a înregistrat un declin al câştigurilor în trimestrul doi din 2018, anunţă sursa citată.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News