Meseriile care riscă să DISPARĂ în România. Mihnea Costoiu, rector UPB: Încă suntem aici, nu știu cât vom mai rezista
Data publicării:
Autor: Doinița Manic
WhatsApp
Meseriile care riscă să DISPARĂ în România. Mihnea Costoiu, rector UPB: O spun puternic și apăsat, nu știu cât vom rezista / Foto: Facebook Mihnea Costoiu
Meseriile care riscă să DISPARĂ în România. Mihnea Costoiu, rector UPB: O spun puternic și apăsat, nu știu cât vom rezista / Foto: Facebook Mihnea Costoiu
Mihnea Costoiu, rector la Universitatea Politehnică București, atrage atenția că am putea rămâne fără specialiști în domeniul transportului feroviar.

Mihnea Costoiu, rector la Universitatea Politehnică București, a atras atenția că am putea rămâne fără specialiști în domeniul transportului feroviar, în cadrul dezbaterii "Anul european al căilor ferate în România: este nevoie de Pact Național pe Transporturi Feroviare?", la DC NEWS și DC NEWS TV. România se confruntă deja cu o criză majoră de ingineri, iar în viitorul apropiat s-ar putea ca doar Universitatea Politehnică București să mai pregătească oameni în acest domeniu, a avertizat acesta. Unul dintre motivele principale ale acestui deficit de specialiști ar fi și faptul că, de-a lungul timpului, au fost desființate școlile de maeștri și postlicealele care aduceau oameni mediu calificați.

Mihnea Costoiu: Nu știu cât vom mai rezista

"Eu o spun foarte puternic și foarte apăsat. Probabil că vom rămâne singura universitate pe termen scurt care va mai pregăti oameni pentru Calea Ferată, vorbim de ingineri și încercăm, singuri deocamdată și câțiva privați, să facem și vechile școli de maeștri, postliceale pentru medii, pentru oamenii care sunt mediu calificați. Nu mai există mecanici de locomotivă, nu mai există o serie întreagă de meserii și știm cu toții, nu vreau să... toată lumea din Calea Ferată știe, spuneau și sindicatele mai devreme, nu știu cât vom mai rezista să mai păstrăm această specializare, dar cu îndârjire o păstrăm. Inginerii în general sunt foarte puțini, o criză majoră de ingineri, am tot vorbit, nu vreau să insist, dacă până la urmă decidenții din Calea Ferată vor hotărî sau vor decide la un moment dat ca în aceste planuri să intre și resursa umană, încă suntem aici.", a declarat Mihnea Costoiu, rector la Universitatea Politehnică București.

Angajamentul pe care și l-a luat Adrian Câciu, ministru de Finanțe, în DIRECT, la DCNews

Ministrul Finanțelor, Adrian Câciu, a spus că transporturile nu se vor mai afla în poziția de a rămâne fără finanțare sau cu bani din investiții necheltuiți. 

"Din perspectiva finanțării, statul român nu va avea nicio problemă să rezolve finanțarea, asta pot să o spun ca o declarație fermă a ministrului de Finanțe. În schimb, statul român, prin ministrul de resort, trebuie să își întărească capacitatea administrativă de a implementa proiectele de investiții, de a ieși din zona aceasta, din punctul meu de vedere, puțin cam prea exagerată a întârzierilor prin diferite tertipuri și juridice, dar mai ales de seriozitate a furnizorilor de lucrări publice, pentru că în contextul actual, pot să spun public următorul lucru: România va avea un buget de investiții coroborat cu fonduri europene, PNRR și fonduri publice, pe care nu l-a avut niciodată în istorie, în următorii patru ani. ", a spus Adrian Câciu. Vezi mai mult AICI.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel