MDRT recomandă turiștilor să consulte lista agențiilor de turism licențiate
Pentru a se evita eventualele reclamații ale turiștilor nemulțumiți de serviciile pentru care au plătit, Ministerul Dezvoltării şi Turismului încurajează pe cei interesați de călătorii sau vacanțe să consulte listele cu agenţiile şi unităţile ce funcţionează legal, în principal pentru a promova adoptarea unui comportament etic şi informat în industria de turism, atât din partea furnizorilor, cât şi din partea consumatorilor.
Deoarece, și în anul 2012, la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) s-au primit numeroase reclamaţii privind servicii de transport sau cazare neonorate, chiar dacă au fost făcute rezervări sau au fost achitate avansuri la agenţiile de turism, instituția recomandă turiștilor să consulte lista agenţiilor de turism licenţiate şi a agenţiilor cu licenţa retrasă de pe teritoriul României, actualizată permanent pe site-ul propriu la adresa http://www.mdrt.ro/turism/unitati-clasificate, informează un comunicat de presă.
La aceeași adresă, pot fi consultate și unităţile de cazare clasificate, centrele de informare turistică, precum şi lista ghizilor care deţin atestat.
MDRT informează că, în urma sesizărilor primite, inspectorii ministerului au identificat 177 de agenţii de turism cu nereguli, care au fost sancţionate, după caz, cu suspendarea sau retragerea licenţei de funcţionare.
Potrivit sursei citate, la minister se înregistrează plângeri privind și calitatea serviciilor turistice prestate în unităţile de cazare, dar și refuzul operatorilor de a emite chitanţe sau facturi ori nerespectarea autorizaţiilor de funcţionare.
“Consider că este util pentru turişti să ştie că pot verifica dacă o agenţie de turism deţine licenţă sau nu, dacă un hotel sau o pensiune este clasificată sau nu. Câteva minute petrecute pentru o minimă documentare pot duce la evitarea unor eventuale neplăceri legate de calitatea serviciilor primite. Odată cu susţinerea amplificării procesului de control al unităţilor şi agenţiilor care activează în turism, îi îndemn pe clienţii acestora să utilizeze toate instrumentele pe care le-am pus la dispoziţie pentru protejarea drepturilor lor,” a declarat Cristian Bărhălescu, secretar de stat în cadrul MDRT.
Dorind a veni în sprijinul turiștilor nemulțumiți de calitatea servicilor primite, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului încurajează utilizatorii serviciilor turistice să folosească linia telefonică gratuită TelVerde 0800.868.282 (http://mdrt.ro/telverde) și le reamintește, de asemenea, că acceptarea de servicii turistice nefiscalizate are multiple efecte negative asupra economiei româneşti în general şi în special asupra dezvoltării turismului la nivel naţional.
Prin acest demers, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului îşi reafirmă, alături de alte asociaţii şi organizaţii din domeniu, interesul de a promova adoptarea unui comportament etic şi informat în industria de turism, atât din partea furnizorilor, cât şi din partea consumatorilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News