Matt Lawrence, câștigător de GRAMMY vine în România, la Mastering The Music Business
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Dan Carp
WhatsApp
Matt Lawrence, producător muzical, colaborator cu nume grele din industria muzicală, ca Beyonce, Lady Gaga și Adele, vine în România, cu prilejul celei mai importante conferințe muzicale din țară, Mastering the Music Business.

Matt Lawrence este un producător muzical câștigător de GRAMMY, inginer de sunet care a lucrat la unele dintre cele mai importante albume în ultimii 20 de ani, contribuind la vânzarea acestora în milioane de exemplare pe tot mapamondul.

Creditele sale îi includ pe: Adele, Amy Winehouse, Black Eyed Peas, Emeli Sande, Sugababes, Eric Clapton, George Michael, Lady Gaga și Beyoncé.

Contribuția sa la albumul Mumford & Sons ‘Babel’, i-a adus lui Matt un Grammy. Debutând pe primul loc pe ambele maluri ale Atlanticului, de atunci a ajuns la statutul de triplu-platina în UK ți a vândut peste 2.5 millioane de copii doar în US.

Mini-interviu cu Matt Lawrence 

- Din punct de vedere politic, Cortina de Fier care despărțea Estul de Vest a dispărut. Dar s-a întâmplat oare la fel și pentru industria muzicală? De ce crezi că atât de puțini est-europeni au succes la nivel continental?

Englez fiind, îmi dau seama că suntem un public foarte dificil pentru artiști non-britanici sau non-americani. Nordicii se descurcă bine în lumea pop și mai sunt câteva alte trupe care au avut succes, dar nu e în niciun caz vreo invazie. Cei care reușesc își mențin limbajul la un nivel simplu și abordează subiecte care nu sunt foarte profunde. Să stăpânești nuanțele limbii engleze e foarte greu, așa că nu încercați să vă dați deștepți. Am auzit mult prea multe piese unde îmi dau seama că artistul simte că a rupt gura târgului cu versurile lui când, de fapt, "revoluția" limbajului său e de nivelul liceului cel mult. Păstrează-ți mesajul liric simplu și pur și el va fi captivant pentru toată lumea. Mai ales dacă ai vocea bună și cânți bine.

- Cât de rapidă este industria muzicală? Ce putem face pentru a ne menține la curent? Și cât de importante sunt relațiile (networking-ul) în industria muzicală?

Cred că zone diferite ale industriei funcționează la viteze diferite. Din nou, asta e o chestie care ține de genul muzical până la un anumit punct; după părerea mea, cu cât te apropii mai mult de muzica pop și de zeitgeist-ul cultural al momentului prezent, cu atât vor fi fanii tăi mai la curent cu cele mai noi evenimente și tehnologii. Aceste lucruri pot fi amplificate de vârsta fragedă și de dorința de a încerca chestii noi. Încă mai există directori de case de discuri și jurnaliști care se lamentează pentru că a dispărut CD-ul! Muzica este cu siguranță un business cu și despre oameni: eu am studioul într-un complex mare și beneficiez de mult ajutor din partea comunității de acolo. Ăsta e un adevăr valabil (poate cu atât mai mult) și pentru alte  zone ale industriei. Cu toții preferăm să sunăm pe cineva sau să îi scriem cuiva cunoscut decât unui necunoscut, mai ales atunci când e vorba despre muncă.

- Un sfat pentru adolescenții care lucrează acum de pe laptopurile lor, visând să compună muzică în stare să le aducă bogăție eternă.

Încearcă să scrii o PIESĂ! Sunt atât de multe sunete geniale care vin ca preset-uri în programele de muzică și e atât de ușor să te bazezi pe o producție complexă, încât meșteșugul de a scrie o piesă se poate pierde pe drum. Noul model al streaming-ului îți va aduce o grămadă de bani dacă piesa ta devine clasică și e ascultată cât timp vei trăi. Prietenii mei artiști îmi spun că piesele cele mai cerute sunt cele proaspăt lansate sau cele clasice de acum 20 de ani. Nu sunt foarte sigur ce concluzie aș putea trage de aici, dar mi-e teamă că trendul de a compune ceva peste un loop de 8 bare din Logic duce la piese de unică folosință.

Despre Mastering The Music Business

Mastering the Music Business, prima conferință dedicată industriei muzicale din România, a ajuns la cea de-a treia ediție și se va desfășura în perioada 20 – 21 martie 2018, la București. 

Acest eveniment le aduce participanților numeroase oportunități de relaționare cu persoane-cheie care activează în industria muzicală și în industriile adiacente.

Prin intermediul unei serii de workshop-uri și dezbateri la care vor participa peste 50 de speakeri din România și din lume, Mastering the Music Business aduce informații relevante atât pentru artiștii care participă la conferință, cât și pentru echipele lor. Printre subiectele ediției de anul acesta se numără modalitățile prin care muzica poate aduce profit, strategiile de marketing online, plasarea melodiilor în mediile specifice.

[citeste si]

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel