Data actualizării:
Data publicării:

Mastercard folosește o nouă tehnologie: poți plăti doar cu chipul sau un simplu gest

Autor: Andreea Ditcov | Categorie: Economie
WhatsApp
Șeful ANAF recomandă plata cu cardul pentru ca sumele să fie fiscalizate / Sursă foto: Pexels (Tima Miroshnichenko)
Șeful ANAF recomandă plata cu cardul pentru ca sumele să fie fiscalizate / Sursă foto: Pexels (Tima Miroshnichenko)

Utilizatorii serviciilor Mastercard au acum posibilitatea de a plăti doar cu chipul sau un gest cu mâna. 

Mastercard testează o nouă tehnologie care le permite cumpărătorilor să efectueze plăți doar cu fața sau cu mâna la punctul de plată. Compania a lansat marți un program pentru comercianții cu amănuntul care oferă metode de plată biometrice, cum ar fi recunoașterea facială și scanarea amprentelor digitale. La finalizarea plății, utilizatorii își vor putea autentifica plata arătându-și fața sau palma în loc să-și gliseze cardul.

Programul a fost deja lansat în cinci magazine alimentare St Marche din Sao Paulo, Brazilia. Mastercard spune că intenționează să-l lanseze la nivel global în cursul acestui an.

”Toate cercetările pe care le-am făcut ne-au spus că utilizatorii iubesc biometria. Ei doresc ca plata într-un magazin să fie la fel de convenabilă ca și deschiderea telefonului”, a declarat pentru CNBC Ajay Bhalla, președintele Mastercard pentru cyber și intelligence.

Se preconizează că aproximativ 1,4 miliarde de oameni vor folosi tehnologia de recunoaștere facială pentru a autentifica o plată până în 2025, mai mult decât dublu, față de 671 de milioane în 2020, potrivit unei previziuni de la Juniper Research.

Cum functioneazã?

Pentru înscriere pe Mastercard, este nevoie de o fotografie a feței sau scanarea amprentei pentru a o înregistra într-o aplicație. Acest lucru se face fie pe smartphone, fie la un terminal de plată. Se poate adăuga apoi un card de credit, care este legat de datele biometrice.

Este similar cu tehnologia care este testată de Amazon în SUA.  Mastercard spune că intenționează să aducă programul în SUA, Europa, Orientul Mijlociu și Asia la o dată ulterioară. Pe termen lung, viziunea Mastercard este de a face tehnologia „interoperabilă la nivel global”, a spus Bhalla. „Așa că, odată ce ți-ai stocat acreditările, poți folosi asta oriunde”. 

Funcția s-ar putea integra cu schemele de loialitate și poate face recomandări personalizate bazate pe achizițiile anterioare, a transmis Mastercard.

Te-ar mai putea interesa și: Gigantul chinez al cardurilor de credit ocupă locul lăsat liber în Rusia de către instituțiile financiare occidentale

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel