Maşinile pe care românii nu le mai cumpără. Doar unul din 10 români va mai avea una la final din 2022 - estimări APIA
Românii încep să aibă preferinţe clare la maşini şi motorizări, iar un tip de motorizare începe să dispară de pe piaţă.
„Estimarea noastră este că în 2030, chiar și în România, vom căuta cu lupa la vânzare o mașină diesel nouă. Să sperăm că o să mai fie câteva pentru cei care iubesc diesel-ul. Dar, probabil că acestea nu vor mai exista. Această evoluție nu ține de piața noastră, ci de cea europeană”, a declarat Dan Vardie, președintele APIA, cu ocazia unei întâlniri cu reprezentanții mass-media.
„Dacă vă veți uita peste datele APIA din ultimii doi ani veți vedea cum dieselul a scăzut dramatic. Iar statistica este făcută pe baza pieței. În nume personal, nu ca președinte APIA, estimez că anul acesta vom ajunge la o piață diesel de maximum 10%”, a mai adăugat Vardie, citat de Promotor.
În 2014, 54% dintre maşinile din România aveau motoare Diesel.
O altă cauză a declinului dieselului o reprezintă electromobilitatea. Dan Vardie spune că România a pornit accelerat pe acest drum și vine cu o estimare personală. El spune că, în 2022, vor fi comercializate în jur de 10.000 de mașini electrice noi. Spre comparație, în 2021, au fost vândute 6.000. „Având aceste cifre, România nu stă deloc rău în Europa la capitolul mașini electrice”, a punctat șeful Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile.
Se DUBLEAZĂ AMENZILE pentru lipsa rovignetei
Vești proaste pentru șoferii din România. Conducătorii auto care uită să își ia rovigneta atunci când circulă pe un drum național vor plăti dublu pentru această greșeală. Amenzile aplicabile autovehiculelor fără rovignetă valabilă se dublează faţă de cuantumul actual, potrivit unui proiect iniţiat de Guvern care a fost adoptat luni de Senat.
Proiectul, care modifică anexa 2 la OG nr.15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a celui de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România, a fost adoptat cu 92 de voturi "pentru" şi 15 "împotrivă".
"Motivul acestei iniţiative rezidă în recunoaşterea că în ultimii şase ani a crescut exponenţial numărul de abateri în acest domeniu de activitate. Considerăm că o dublare a amenzilor susţine recunoaşterea că valoarea actuală a amenzilor nu este în măsură să descurajeze fenomenul contravenţional, motiv pentru care propunem această modificare. În consecinţă, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii susţine proiectul de act normativ în forma aprobată de Guvern", a explicat Gabor Sandor, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News