Potrivit unui studiu publicat de cabinetul Deloitte, potenţialii cumpărători de maşini electrice sunt motivaţi în primul rând de economiile la combustibil, mai mult decât de preocupări ecologice, relatează AFP, citat de Agerpres.
În întreaga lume, conducătorii auto plasează în fruntea criteriilor lor de alegere a unei maşini electrice costul de utilizare mai mic în comparaţie cu combustibilul.
Excepție face China, unde șoferii ale mașinile electrice mai întâi pentru experiența de condus.
Urmează preocuparea de a limita încălzirea climei, subvenţiile pentru achiziţii şi perspectiva de economii în ceea ce priveşte întreţinerea.
În 2022, interesul pentru mașini electrice a crescu ușor (8% din intenţiile de cumpărare în Franţa), dar majoritatea șoferilor încă iau în considerare un motor pe benzină, diesel sau un hibrid pentru următorul lor vehicul, nou sau de ocazie.
China face excepție
În China, unde electricele reprezintă deja 27% din intenţiile de cumpărare, majoritatea potenţialilor cumpărători de vehicule electrice sunt preocupaţi în principal de timpul de încărcare, autonomia vehiculelor şi preţul acestora, care rămâne crescut.
În timp ce preţurile maşinilor continuă să crească, aproape o treime dintre francezi nu intenţionează sa investească mai mult de 15.000 de euro în următorul lor vehicul. O altă treime intenţionează să-l cumpere la un preţ între 15 şi 30.000 de euro.
„Ceea ce contează, în plus, este durabilitatea, fiabilitatea, calitatea“, a spus expertul Deloitte Guillaume Crunelle.
„Începi sa-ţi faci ideea că vei cumpăra un vehicul scump şi te aştepţi să dureze mai mult“, a adăugat el.
Cumpărătorii de maşini noi par să se fi resemnat în faţa dificultăţilor logistice ale industriei auto:
- 65% dintre francezi spun că sunt gata să aştepte între două săptămâni şi trei luni înainte de a-şi primi noul vehicul.
- 11% declară că sunt gata să aştepte mai mult.
La nivel global, aproape jumătate dintre consumatorii din Statele Unite, China şi Asia de Sud-Est consideră această întârziere acceptabilă
Sondajul a fost realizat online între septembrie şi octombrie 2022, pe un eşantion de peste 26.000 de persoane din 24 de ţări, între care 1.006 de persoane în Franţa.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Orașul din România unde nu există ambuteiaje. Titi Aur: De ce se circulă extraordinar, în ciuda faptului că e foarte aglomerat / video
- Aderarea completă a României la Schengen. Comisarul European pentru Afaceri Interne, anunț important. Când ar putea fi eliminate și controalele la frontierele terestre
- "Sunt distrusă psihic". Ilona și Ristei, cădere nervoasă: "Este un fel de Sandu Ciorbă, ȋn chineză!"
- Ce sunt tahionii, particulele "suspecte" care au invadat Universul
- Avocatul Poporului vrea să le facă dreptate „copiilor pandemiei” care au pierdut doi ani de școală
- Naty Badea: Nu mai este de trăit în Italia. Mie îmi este foarte teamă chiar și să merg pe stradă
- Proiectul Ministerului de Interne care vizează îmbunătățirea și modernizarea sistemului. Bogdan Despescu, explicații / video
- USR, proiect de lege privind trimiterea pacienților de la stat la privat. Rafila, reacție
- Chirieac, după riposta Israelului asupra Iranului: S-ar putea să încheiem această pagină neagră din istoria Orientului Mijlociu
- Previziunea lui Ciuvică privind alegerile pentru Primăria Capitalei: Ia peste 40% / video
- Copiii, sub presiuni imense din partea societății, rețelelor de socializare și părinților. Cum să nu găsească căi de evadare?
- Separi cățeii de mamă înainte de opt luni? Se pedepsește cu închisoarea: Pedeapsa trebuie să fie mai drastică
- Românii apreciază mai mult influencerii și vedetele decât medicii și profesorii. Sociolog: În topul profesiilor din SUA, artiștii sunt la nivel cu electricienii