Mașinile electrice sunt cumpărate pentru economia la combustibil, nu pentru a proteja mediul
Data publicării:
Autor: Ioan-Radu Gava
WhatsApp
Foto cu caracter ilustrativ: Unsplash
Foto cu caracter ilustrativ: Unsplash
Un studiu spune că oamenii cumpără mașini electrice nu pentru că ar vrea să protejeze mediul, ci pentru a face economie la combustibil.

Potrivit unui studiu publicat de cabinetul Deloitte, potenţialii cumpărători de maşini electrice sunt motivaţi în primul rând de economiile la combustibil, mai mult decât de preocupări ecologice, relatează AFP, citat de Agerpres.

În întreaga lume, conducătorii auto plasează în fruntea criteriilor lor de alegere a unei maşini electrice costul de utilizare mai mic în comparaţie cu combustibilul.

Excepție face China, unde șoferii ale mașinile electrice mai întâi pentru experiența de condus.

Urmează preocuparea de a limita încălzirea climei, subvenţiile pentru achiziţii şi perspectiva de economii în ceea ce priveşte întreţinerea.

În 2022, interesul pentru mașini electrice a crescu ușor (8% din intenţiile de cumpărare în Franţa), dar majoritatea șoferilor încă iau în considerare un motor pe benzină, diesel sau un hibrid pentru următorul lor vehicul, nou sau de ocazie.

China face excepție

În China, unde electricele reprezintă deja 27% din intenţiile de cumpărare, majoritatea potenţialilor cumpărători de vehicule electrice sunt preocupaţi în principal de timpul de încărcare, autonomia vehiculelor şi preţul acestora, care rămâne crescut.

În timp ce preţurile maşinilor continuă să crească, aproape o treime dintre francezi nu intenţionează sa investească mai mult de 15.000 de euro în următorul lor vehicul. O altă treime intenţionează să-l cumpere la un preţ între 15 şi 30.000 de euro.

„Ceea ce contează, în plus, este durabilitatea, fiabilitatea, calitatea“, a spus expertul Deloitte Guillaume Crunelle.

„Începi sa-ţi faci ideea că vei cumpăra un vehicul scump şi te aştepţi să dureze mai mult“, a adăugat el.

Cumpărătorii de maşini noi par să se fi resemnat în faţa dificultăţilor logistice ale industriei auto:

- 65% dintre francezi spun că sunt gata să aştepte între două săptămâni şi trei luni înainte de a-şi primi noul vehicul.

- 11% declară că sunt gata să aştepte mai mult.

La nivel global, aproape jumătate dintre consumatorii din Statele Unite, China şi Asia de Sud-Est consideră această întârziere acceptabilă

Sondajul a fost realizat online între septembrie şi octombrie 2022, pe un eşantion de peste 26.000 de persoane din 24 de ţări, între care 1.006 de persoane în Franţa.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel