Data actualizării:
Data publicării:

MAȘINĂRIA care s-a implicat MASIV la alegeri. Declic: Costuri MARI! Mă îngrijorează că pentru următoarele alegeri vom fi cu pușculița cam ușoară

Autor: Anca Murgoci | Categorie: Politica
WhatsApp
AGERPRES
AGERPRES

Organizația Declic face apel la români pentru a strânge bani. Motivul explica de președintele asociației? Este nevoie de resurse financiare pentru următoarele alegeri parlamentare care vor avea loc în decembrie.

Tudor Brădățan, director executiv Declic, a transmis un mesaj către toți cei din baza de date a organizației pentru a spune că este nevoie de bani pentru viitoarele alegeri.

Iată mesajul:

”Dragă Anca,

Sincer, te așteptai la acest rezultat al alegerilor locale? 

Lăsând la o parte înfrângerile amarnice ale unora dintre candidați și victoriile glorioase ale altora, noi am pariat pe alegătorii tineri la acest scrutin. Datele statistice arătau că ei mergeau într-un număr mai mic la vot decât părinții sau frații și surorile lor mai mari. 

Când vine vorba de rolul tinerilor în România, îmi aduc aminte cuvintele celei de la care, cum spune vorba, am “furat meserie”. Stephanie Roth, jurnalista care s-a mutat la Roșia Montană la începutul anilor 2000, știa tot despre campanii civice și implicare cetățenească. Și era cam singura care credea că putem opri proiectul minier. La acea vreme, nume precum Ion Iliescu, Adrian Năstase și Traian Băsescu dominau agenda publică, iar tinerele speranțe ale politicii erau Victor Ponta și Elena Udrea. 

Steph ne-a zis că dacă tinerii din România nu aud de Roșia Montană și dacă proiectul minier nu devine un subiect național, politicienii (fie ei tineri sau bătrâni) îl vor aproba fără să stea pe gânduri. Așa s-a născut FânFest, festivalul alternativ la care să fi tot venit câteva zeci de mii de tineri, de-a lungul anilor. Iar în 2013, când Victor Ponta se pregătea să semneze avizele finale, s-a trezit cu mii de oameni pe străzi. Fără să am certitudinea, totuși cred că aceștia erau tinerii de la FânFest. Fără ei, Roșia Montană ar fi acum un deșert cu cianuri.

Din păcate, peisajul politic al României arăta înainte de aceste alegeri cum ar fi arătat Roșia cu proiectul minier. Aceiași oameni, aceleași obiceiuri de pe vremea lui Năstase. Știam că, dacă vrem o pagină nouă în politica românească, tinerii trebuie să fie convinși să se implice. 

Așa că am dezbătut timp de mai multe săptămâni, cu toată echipa Declic, cum să-i convingem pe tineri să iasă la vot la locale. Nu mai puteam face evenimente cu muzică și discursuri convingătoare, așa cum am făcut înaintea alegerilor europarlamentare. Iar influencerii la care am apelat pentru un clip precum cel cu “Așa a zis bunica” fie au refuzat colaborarea, fie au cerut onorarii totuși prea mari. 

Deși eram puși în fața unei campanii aproape imposibil de realizat, am tot căutat soluții. Pentru a compensa lipsa influencerului, am convins-o pe colega noastră Olga să apară ea în video. Iar pentru a compensa lipsa posibilităților de acțiune offline, am achiziționat publicitate online cât să fi plătit trei scene de concert. Plus că am afișat reclama și pe cel mai mare panou electronic din București. 

Am căutat mult care sunt canalele prin care ajungem cel mai eficient la tineri, iar cei 25.000 de euro investiți ne-au asigurat o expunere incredibilă. Peste 500.000 de tineri au auzit și văzut reclamele noastre, unii chiar și de 10 ori. În total am creat 40 de reclame distincte, adaptate atât diferitelor categorii de tineri, dar și mediului de expunere.

1. -imagine fara descriere- (mail_87872600.jpeg)

(captură ecran Spotify, aplicație pentru ascultat muzică)

Am lucrat cu peste 30 de furnizori diferiți în această campanie. Unii ne-au consultat în plasarea ad-urilor, alții au realizat clipurile propriu-zise. Unii s-au implicat pro-bono, alții ne-au făcut reduceri considerabile sau au lucrat mult peste cât am plătit. 

Iar echipa Declic a muncit neobosită la această campanie, în condițiile în care nu ne-am ocupat doar de alegeri. Lumi ne-a pregătit materialele grafice, Roxana a coordonat toți furnizorii de servicii, ceilalți din echipă au scris mesajele către tine și au venit cu ideile de campanie.

Acum avem satisfacția că efortul nu a fost în zadar. Peste 1,8 milioane de tineri s-au mobilizat și au ieșit să voteze. Însă toată “distracția” ne-a costat mult peste buget. Așa cum am făcut la fiecare rând de alegeri, am golit pușculița pentru a completa sumele care nu s-au strâns din donații. Doar că, de data aceasta, costurile au fost mult mai mari și mă îngrijorează faptul că pentru următoarele alegeri vom fi cu pușculița cam ușoară. Parlamentarele sunt în două luni.

Știu că pentru un politician corupt, suma pe care am plătit-o noi în această campanie este mai mică decât șpaga pe care o cere ca să facă o asfaltare de mântuială sau să dea autorizație pentru un bloc în parc. Dar pentru un cetățean cinstit, ca mine și ca tine, e genul de sumă pe care o strângi într-o viață.

Dar dacă am împărți-o la câți ne dorim o participare crescută a tinerilor la vot? Atunci vine un pic mai mult decât costă o cafea, de fiecare. 

Asa că Anca, ce zici, te poti lipsi și tu de 25 lei? Dacă aceștia sunt banii de medicamente sau dacă îți provoacă o lipsă oricât de mică privind cheltuielile esențiale, ignoră te rog acest mesaj. Dar dacă totuși crezi că nu simți în minus 25 lei, gândește-te să contribui și tu pentru campaniile civice ale Declic. 

Plata online a unei donații către Declic este la fel de sigură ca orice cumpărătură cu cardul pe internet. Folosim și noi aceleași servicii de plăți precum marile magazine online. Și mai avem și alte modalități de plată, deși nici una nu este la fel de simplă ca plata cu cardul online”, a transmis Tudor Brădățan, director executiv Declic.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel