Maşina care merge cu aer. Modelul lui Peugeot Citroen intră în producţia de serie
Doi ingineri de la PSA Peugeot Citroen au făcut însă un prim pas în fabricarea acestei maşini care să meargă cu aer, realizând un model hibrid, în 2010. Din 2016, aceasta va intra în producția de serie.
Karim Mokaddem a conceput în anul 2010 modelul Hybrid Air. Motorul era bazat pe două tehnologii deja folosite – sistemul hidraulic şi motorul pe benzină.
CITEȘTE ȘI: Cum arată maşina Renault care consumă un litru la suta de kilometri - Video
Kasim, alături de designerul Andres Yarce, a conceput un sistem de propulsie care foloseşte o pompă hidraulică şi un piston pentru a comprima nitrogenul într-un rezervor numit acumulator de înaltă presiune.
Nitrogenul presurizat astfel este apoi eliberat şi mişcă fluidul hidraulic, pompa acţionează ca un motor pentru a mişca roţile, apoi fluidul hidraulic ajunge în al doilea rezervor.
În timpul mersului, sistemul va folosi pe rând benzină şi aer, spune Yarce. Motorul pe benzină este util când automobilul trebuie să urce o pantă sau pe autostradă. Yarce şi Mokaddem cred că în oraş maşina poate merge în procent de 60-80% doar cu aer.
Spre deosebire de hibridul electric-benzină, sistemul de propulsie cu aer este mai ieftin şi mai uşor şi poate rezista pe toată durata vieţii autovehiculului și nu este nevoie de o întreţinere specială.
Maşina cu aer va intra în producţia de serie pentru toate modelele subcompacte Citroen şi Peugeot în Europa, în anul 2016. Nu se ştie exact cât vor costa aceste maşini, dar preţul va fi similar cu al modelelor hidride de până acum.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News