Mark Zuckerberg face lobby pentru reducerea prețurilor la internet
Potrivit unui comunicat al site-ului de socializare Facebook, organizaţia doreşte să vină în sprijinul celor care nu au posibilatea financiară de a se conecta la internet. Doar o treime din populaţia globului, sau 2,7 miliarde de oameni, au acces.
Eliza Cristina Cioacă
"Există bariere uriaşe în statele aflate în curs de dezvoltare, în ceea ce priveşte conectarea şi aderarea la economia cunoaşterii. Internet.org reprezintă un parteneriat global care va încerca să depăşească aceste bariere", a declarat în comunicat Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook. Internet.org îşi propune să dezvolte proiecte şi să mobilizeze companii şi guverne pentru a extinde accesul la internet.
Miza: extinderea pieței de publicitate online
La mijlocul anului Facebook avea 1,15 miliarde utilizatori activi şi, pentru a-şi consolida poziţia ca platformă de marketing şi advertising, caută să-şi extindă piața. Printre partenerii noii organizaţii se numără Opera Software, dezvoltatorul browser-ului Opera, dar şi producătorul suedez de echipamente telecom Ericsson.
Google are un proiect similar
Reducerea costurilor asociate accesului la internet, eficientizarea transferului de date şi dezvoltarea şi sprijinirea unor noi modele de afaceri care să ajute la îmbunătăţirea accesului la internet sunt principalele chestiuni pe care se va concentra Internet.org.
Şi Google a anunţat recent un proiect propriu de extindere a accesului la internet, denumit "Project Loon". Compania vrea să utilizeze baloane cu aer cald, ridicate până la marginea atmosferei, pentru a conecta la internet populaţia din regiuni izolate ale lumii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News