Europarlamentarul român, Maria Grapini, membru în conducerea Rețelei Europene de IMM-uri, a fost vorbitor în cadrul evenimentului, în calitate de vicepreședinte al Comisiei IMCO și membru al Comisiei TRAN.
Maria Grapini a insistat, în contextul politicii Uniunii Europene din domeniul transporturilor, pe necesitatea dezvoltării unei rețele moderne de infrastructură, care face călătoriile mai rapide și mai sigure, promovând în același timp, soluții durabile și digitale.
“Trebuie să găsim soluții în ceea ce privește reglementarea practicilor de partajare a vehiculelor la nivel european. Întrebarea la care trebuie să răspundem este: Acest mod alternativ de transport asigură în aceeași măsură siguranța pasagerului și protecția consumatorului acestui serviciu? Trebuie să avem siguranța pasagerilor!”, a spus europarlamentarul român.
Maria Grapini a invocat, în discursul său, întâlnirile avute, anul trecut, în California, cu reprezentanții UBER care au spus că nu se întâlnesc niciodată cu soferii, deoarece ei se înscriu singuri în aplicație.
"Am folosit UBER"
“Am folosit UBER și am discutat cu soferi. Unii lucrau 14 ore pe zi, erau fie foarte tineri, fie în vârstă sau pensionari, însă nu aveau asigurare medicală sau inspecția tehnică periodică a mașinii, ceea ce nu oferă siguranță pasagerului! În România, am avute multe controverse pe acest subiect, deoarece există legislație pentru taxiuri, dar UBER nu cade sub incidența acestei legislații. Cred că trebuie să se asigure o competitivitate corectă pe piață, de aceea mai trebuie lucrat la reglementarea domeniului.”, a mai declarat, în cadrul evenimentului european, Maria Grapini.
Europarlamentarul român și-a exprimat speranța unei viitoare Rezoluții a PE pe acest subiect, menită să crească automat competitivitatea și să încurajeze transportul eficient. Maria Grapini a pledat, din nou, pentru protecția consumatorilor, în speță siguranța pasagerilor acestui tip de transport.
"Este necesar să asigurăm o concurență loială"
„Sensibilizarea este un element crucial pentru a sprijini partajarea de autovehicule, deoarece nivelurile de cunoștințe între factorii de decizie, părțile interesate politice, precum și potențiali parteneri (cum ar fi operatorii de transport, și comunitatea de afaceri) trebuie încă îmbunătățite. Mobilitatea urbană și gestionarea transportului urban sunt de competența autorităților locale și regionale, care elaborează și pun în aplicare politicile publice în zona lor, în concordanță cu cadrul național în vigoare și cu agenda urbană a UE. Cred, însă, că este important să avem o legislație adecvată, la nivelul statelor-membre, pentru a oferi siguranță pasagerilor care folosesc acest tip de transport.
În acelasi timp, este necesar să asigurăm o concurență loială între operatorii din domeniul în cauză”, a mai spus Maria Grapini, la evenimentul de miercuri, din Parlamentul European.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Horoscop 28 martie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care are nevoie de o schimbare. Bucură-te de viață!
- Alternativa din capitalele europene, după interzicerea centralelor pe gaz. Ștefan Pălărie (USR): Nu transportă gaz până în apartament
- AFM, finanțare de 1900 de euro pentru fiecare familie unde venitul pe membru este sub 1700 de lei. Ce este programul ”Prima Conectare”. ”Aduceți civilizația în casa omului”
- Dan Negru mai vrea o lege dacă se decide închiderea supermarketurilor în weekend: Să-i interzică lui Bartoș!
- BANCUL ZILEI: După căsătorie...
- Strategul Cristian Socol, reacție la ultimele date Eurostat despre România. Am depășit și Ungaria. Cea mai mare viteză din ultimii 10 ani
- Şedinţă de Guvern: Modificarea unor măsuri fiscal-bugetare, pe ordinea de zi
- Un înlocuitor al zahărului, mai dăunător decât zahărul în sine. Medicii trag un semnal de alarmă: Evitați-l!
- Alexandru Rafila, reacție după ce Oana Sivache (ASSMB) a fost inculpată de DNA
- Motivul pentru care testele PISA nu sunt relevante pentru România. Marian Staș, coordonator de programe educaționale: Analfabetismul logic e problema