Data publicării:
Marea ”golăneală” Uber vs. Taxi. Bulai: Cine vrea n-are decât. Așa ar fi competiția reală
Probleme mari ca-n București în toată lumea abia găsești - vorba cântecului.
Sociologul Alfred Bulai și jurnalistul Val Vâlcu au vorbit la "Nod în papură" despre probleme actuale din București, de la taxiuri și Uber și concurența neloială din zona de transport privat până la lipsa de viziune a administrației și la bulevarde și străzi care, la o adică, ne pot pune viața în pericol.
GTA (Grand Theft Auto) de București
Discuția a plecat de la taxiuri. "Uber poate să facă acum toată lumea. Am văzut mașini de Dâmbovița!" a spus Bulai.
Val Vâlcu: Dar tu poți să-mi explici de ce nu se lasă piața? Taxiurie au un număr de licențe...
Alfre Bulai: Aici e iarăși o golăneală care arată cât de tâmpită a administrația care nu înțelege logica lucrurilor. Taxiurile sunt pe număr pentru că e un număr de licențe, adică cineva a hotărât că taxiurile nu pot fi decât în număr de... raportat la populație și la mărimea orașului. Apare Uberul, și alte companii - că nu-i numai Uberul - care n-au nicio treabă cu chestia asta. Știi că tot scandalul înainte de Uber era că vin ăștia din Ilfov și fac taxi în București. Îi luau, îi amendau... Vin ăștia, oricâți - tu poți să faci Uber mâine că n-ai nicio treabă - dar ei au rămas cu taxiurile.
Val Vâlcu: Dar de ce e nevoie? Bun, în comunism lumea mergea cu autobuzul, dar după aia care era treaba ta ca Primărie gen "siguranța călătorului..." Ce siguranță?
Alfred Bulai: Da, ideea este că cine vrea n-are decât. Așa ar fi competiția reală. Am două companii uriașe în spate care au aceeași politică de prețuri... Poate să fie și Uber și ce vrei tu dar le-aș pune condiția - băi, nene, astea sunt chestiile obligatorii pe care trebuie să le ai! Punct. Ai mașina ta? Ok, nicio problemă. Dar fă-le, tati, pe toate în portocaliu, de exemplu! Toate să fie portocalii. Nu e normal să fie cu mașina lu' ala... orice fel de mașină... nu știu, e o chestie de bonton.
Să arate cum vrei tu, dar să fie aceleași reguli. Niște reguli vis-a-vis de ăla care-i șofer... Poate să fie oricâți, nu-i problemă, că dacă nu vor mai câștiga bani nu mai merg.
Bulai: "Avem, în această țară, 1001 chestiuni stupide!"
Alfred Bulai a continuat pe aceeași notă critică: "Măi, imaginația politică în România este zero barat! Mă refer la exact ăia care conduc. Adică... uită-te la tâmpeniile pe care le-a făcut Firea! Bun, a făcut și lucruri bune pentru ăia mai amărâți, poate. Dar, atenție! Bulevardul Mărăști era cu linie discontinuă pentru că, dacă era o problemă, puteai depăși chiar pe linia de tramvai. A pus bârne frumoase, drăguțe... e o singură bandă (a aiurea și să se numească bulevard pentru că are o singură bandă, dar asta-i altă poveste!)
Dacă, Doamne ferește, la jumătatea bulevardului rămâne unul în pană, ai scos-o, tati! Că trebuie să dai cu spatele. 20, 30, 50 de mașini. Nu mai mergi mai departe că n-ai cum, e o singură bandă. Erau probleme cu tramvaiele pe acolo? Nu. Că nimeni nu a descoperit că ar fi vreo problemă. De fapt, în această țară, avem o mie și una de asemenea chestiuni care sunt stupide și care n-au nicio bază.
A, că am trei benzi și una e pentru autobuz, da, sunt absolut de acord. Pentru taxiuri, de exemplu. Dar nu când nu e posibil, doar ca să mă aflu în treabă.
O altă tembelelală: zonă pietonală, în weekend, vara, pe Calea Victoriei. Te uiți pe acolo... nu se întâmplă nimic. Merg oamenii de nebuni pe carosabil, dar nu se întâmplă nimic altceva. Nu spectacol, nu terase... să existe ceva. Nu-i nimic. Sunt pe stradă. Închid Bucureștiul de ce? Sunt doar lucruri pe care le faci mimetic, adică "hai, mă, să facem și noi că sună bine".
Nu mai zic de tembelelala pe care a avut-o și Oprescu cu pistele pentru bicicliști care încep dintr-un loc, din neant, și se duc în neant.
E lipsă de responsabilitate. Nimeni nu a venit cu întrebarea - băi, cât ne costă aceste prostii?" - a întrebat retoric Bulai.
Emisiunea completă, aici:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News