Maramureş: Dan Benga este noul manager interimar al Salvamont
Conducerea Consiliului Judeţean (CJ) Maramureş l-a numit în funcţia de manager interimar al Salvamont pe Dan Benga, în urma înfiinţării acestui serviciu public destinat salvării persoanelor din zonele montane, informează un comunicat al instituţiei remis, marţi, AGERPRES.
Preşedintele CJ Maramureş, Gabriel Zetea, a arătat că Serviciul Salvamont reprezintă o cheltuială suplimentară pentru administraţia judeţeană, punctând însă că niciun efort financiar nu este prea mare atunci când la mijloc este vorba despre salvarea vieţilor omeneşti. 'Este o cheltuială în plus pentru instituţia judeţeană, însă o investiţie necesară. Din păcate, bugetul judeţului Maramureş a fost aprobat doar în luna aprilie 2019, fapt pentru care nu am reuşit să alocăm mai repede sumele necesare pentru funcţionarea acestui Serviciu Salvamont. Personal, îi doresc mult succes lui Dan Benga în poziţia pe care o va ocupa până la organizarea cu celeritate a concursului şi sper ca salvamontiştii să aibă mai mult atribuţii de prevenire şi mai puţin intervenţii de salvare în munţii din judeţul Maramureş', a declarat Gabriel Zetea.
În context, managerul interimar al Serviciului Public Judeţean Salvamont Maramureş, Dan Benga, a precizat că principalele atribuţii ale noii instituţii înfiinţate sunt de a propune omologarea sau desfiinţarea unor trasee montane, coordonarea şi supravegherea activităţii de amenajare, întreţinere şi reabilitare a traseelor montane din judeţ, asigurarea preluării apelurilor de urgenţă privind accidentele montane şi transmiterea acestora la şefii de formaţie Salvamont sau la înlocuitorii acestora.
'Aştept cu nerăbdare să formăm o echipă şi să trecem la treabă, la modul cel mai serios', a conchis Dan Benga. Alte atribuţii ale noului serviciu public sunt de asigurare a permanenţei la punctele şi bazele Salvamont, organizarea activităţii de pregătire profesională a salvatorilor montani din judeţ precum şi orice alte atribuţii legate de activate de salvare montană, prevăzute de legislaţia în vigoare sau stabilite pirn hotărâre a Consiliului Judeţean. În cadrul şedinţei ordinare a Consiliului Judeţean Maramureş din luna octombrie 2018, aleşii judeţeni au votat în unanimitate pentru înfiinţarea Serviciului Public Judeţean Salvamont Maramureş, în subordinea instituţiei judeţene, care are ca obiect principal de activitate coordonarea activităţii de prevenire a accidentelor montane şi de salvare în munţi a persoanelor accidentate şi a bolnavilor. În judeţul Maramureş nu există formaţii de salvatori montani acreditate conform metodologiei de acreditare şi certificare a capacităţii operative de intervenţie, tocmai datorită lipsei Serviciului Public Judeţean Salvamont. Noul Serviciu Public Judeţean Salvamont va avea un post de şef serviciu şi şapte posturi de salvatori montani atestaţi.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News