Data publicării:

Manuale alternative gimnaziu. Sorin Cîmpeanu: România, singura țară europeană care are această problemă

Autor: Ema Apostu | Categorie: Stiri
WhatsApp

Fostul ministru al educației din Guvernul Ponta, Sorin Cîmpeanu, a vorbit în exclusivitate pentru DCNews despre problema manualelor în învățământul gimnazial.

Întrebat de ce este nevoie de această diversitate a manualelor școlare, care crește substanțial costurile, și dacă a fost bună această reformă a manualului, acesta a răspuns: ”Pe undeva în acest fel gândesc și eu la fel din păcate, sigur îmi place și am nevoie de cravată, dar când nu am pantofi, n-am pantaloni, n-am cămașă, nu am haină, se vede rău să mă gândesc la o cravată frumoasă.”

Acesta susține că având mai multe alternative, automat scade nivelul calității manualelor.

”Eu am susținut din totdeauna că manualele unice au avut rezultate foarte bune, noi am învățat după manualele unice care s-au dovedit a fi foarte bune pentru că a fost o concentrare a tuturor pentru o anumită calitate a manualului. Cu riscul de a fi acuzat, eu personal apreciez foarte mult manualele unice, însă legea te obligă să ai manuale alternative.(...) Am ajuns în situația în care aveam 10-11-12 tipuri de manuale de același manual. Am spus că este mult prea mult fie și numai pentru faptul că pe măsură ce ai mai multe manuale trebuie să cobori nivelul de calitate a manualului și să introduci în circuit și manuale de o calitate mai slabă.”, a adăugat acesta.

Sorin Cîmpeanu a afirmat faptul că suntem singura țară europeană în care se ridică problema manualelor.

”Suntem singura țară europeană în care se ridică problema manualelor. S-a rezolvat problema manualului școlar, fie printr-o lege specifică a manualului școlar, fie prin alte prevederi. Noi avem Editura didactică și pedagocică, dacă cineva întreabă ce rost are această editură plătită din bani publici care nu produce manuale școlare e mai greu de răspuns. Trebuie găsită o soluție reglementară, echilibrată.”, a explicat acesta.

Acesta atrage atenția asupra faptului că deși programa este aceeași, viziunea autorului manualului diferă. Acest lucru duce, desigur, de cele mai multe ori la o exprimare care depășește modul de înțelegere a copiilor. 

”Vine manualul cu propria viziune, în mod evident autorul acelui manual nu a avut o viziune conformă cu vârsta elevilor”, a mai declarat acesta referindu-se exemplul dat de jurnalistul Val Vâlcu, manualul de istorie.

Puteți urmări răspunsul integral în video de mai jos: 

Youtube video image

[citeste si]

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel