"Lucru banal, dar foarte important". Care este poziţia corectă la volan
Tu ştii cum să stai corect la volan?
Titi Aur, instructor de conducere defensivă, a explicat în cadrul emisiunii DC Conducem care este poziţia corectă la volan pentru un şofer.
"Lucru banal, dar foarte important. Când sunt la volan, urmăresc trei lucruri. Primul este să am vizibilitate. Apoi, trebuie să ajung la comenzile maşinii, volan, schimbător, pedale, etc. Iar al treilea lucru este să stau confortabil. Asta înseamnă să îmi reglez scaunul, pe înâlţime, faţă -spate, să reglez spătarul, să trag volanul în poziţia corectă.
Pe urmă, trebuie să ţin mâinile corecte pe volan. Asta înseamnă la orizontala volanului, nu mai sus, nu mai jos. Şi bineînţeles, să reglez oglinzile.
Stând corect la volan, având maşina întreagă, fără defecte vizibile, şi cu timpul de condus programat, înseamnă că încep să plec de pe loc", a declarat Titi Aur la DC Conducem.
Şoferii, ghidaţi doar de navigaţie sau şi de indicatoare? "Unii nici la pâine nu pot să mai meargă fără aplicaţii. Dacă ne spune să facem dreapta, facem dreapta, dar s-ar putea să fie gard"
"Din păcate, am senzaţia că unii tineri, mai ales, nu mai ştiu să se ducă nici la pâine fără diverse sisteme de navigaţie. Spun tineri pentru că cei mai copţi conduc şi după orientare, nu doar după sisteme tehnologice.
Ce trebuie făcut ca să fim în siguranţă? Sistemele trebuie să fie doar orientative, şi e adevărat că ele ne ajută să găsim traseul dacă nu ştim unde mergem sau o variantă mai uşoară de traseu, mai rapidă. Deci trebuie să ne informăm pe unde să ajungem mai repede la destinaţie, dar trebuie să ne uităm şi la indicatoare. Pentru că pot apărea diferenţe între ce spune sistemul şi ce se întâmplă pe stradă. Ba mai mult, se schimbă lucruri pe stradă. Apar pasaje, indicatoare, se schimbă sensul unei străzi, se transformă în sens unic, sau apar linii continue unde nu erau până atunci. Aceste sisteme sunt actualizate periodic, dar nu poţi şti dinainte unde sistemul dă o informaţie corectă sau una greşită.
Sunt de mare ajutor sistemele de navigaţie, dar trebuie să fie gestionate şi de creierul nostru. De aceea, când vorbim de maşina autonomă, spunem că este nevoie de evoluţia tehnică bună a maşinii, dar şi ca restul de infrastructură să fie corelate cu informaţiile pe care le citeşte maşina autonomă. Dacă mergem doar după Waze, spre exemplu, sau Google Maps, suntem un fel de maşină autonomă. Nu mai trec informaţiile prin creierul nostru, facem doar ce spune aplicaţia. Dacă ne spune aplicaţia să facem dreapta, noi facem dreapta. Dar s-ar putea să fie gard acolo, sau să fie poarta închisă.
Trebuie să fim foarte atenţi la acest lucru, pentru că, repet, mai ales tinerii merg orbeşte după informaţiile din acele sisteme. Nu de fiecare dată ce spun acele sisteme e şi adevărat", a declarat Titi Aur la DC Conducem.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News