Potrivit acestuia, România ar putea avea de câștigat doar ca și coridor de trecere pe sectorul românesc al culoarului 4 Pan-european, chiar dacă lipsește industria grea, care necesită o cale ferată bine susținută.
"România ar putea câștiga doar ca și coridor de trecere, chiar dacă noi nu avem, din păcate, o industrie grea, care să necesite o cale ferată foarte bine susținută, dar pe culoarul 4 Pan-european, sectorul românesc. Dacă sistemul feroviar nu este susținut, România va fi ocolită prin Serbia, Bulgaria, Ungaria. Deja acolo se investește foarte mult și ne taie din punct de vedere geopolitic legătura cu Marea Neagră", a spus Lucaci.
Acesta a subliniat faptul că statele din Uniunea Europeană susțin calea ferată, atât politic, cât și geopolitic, spre deosebire de România, unde "lucrurile se îndreaptă contra-curent".
"În toate statele civilizate din lumea aceasta, mai ales din Uniunea Europeană, la asta ne raportăm, se susține calea ferată, atât la nivel politic, cât și geopolitic, din toate punctele de vedere. În România, din păcate, lucrurile se îndreaptă contra-curent, e o linie care a fost constantă, din păcate, după 1990. Iată că și după aderarea României la UE, în 2007, sectorul feroviar a fost în continuare defavorizat, a fost subfinanțat. Mă refer în principal la companiile de stat, mai ales la administratorul de infrastructură, care se confruntă cu niște serii de probleme foarte grave, care fără investiții masive nu pot fi rezolvate", a explicat specialistul.
[citeste si]
"România a avut o problemă cu calea ferată, îndeplinirea susținerii politice. Ar fi greșit să neg că nu au fost și interese, atât externe, cât și interne, de a afecta, atât rețeaua feroviară din România, cât și operatorii de stat, pentru că decăderea unora înseamnă avantaje pentru alții, mai ales pentru concurentul sistemului feroviar, care este rutierul. Însă, acest lucru este prezent în orice stat membru, doar că ministerele Transporturilor sau alte organisme de stat au în mâini această concurență și este echitabilă, pe ideea că oricine are loc sub soare. În Germania, de exemplu, cea mai mare parte de transport de marfă este pe autotrenuri, pe rutier, dar și calea ferată este foarte bine susținută, mai ales pe partea de infrastructură", a continuat el.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- SRI face angajări. Posturile pentru care puteți aplica. Vă puteți înscrie în cursă până la finalul lunii mai
- Micii pe care îi mâncăm nu mai au nicio legătură cu micii adevărați. Ingredientul care lipsește cu desăvârșire. Medicul Alin Popescu: Aș da o lege să se schimbe compoziția
- BANCUL ZILEI: Ardeleanul și avocatul...
- Numerologul Romeo Popescu, previziunile pentru luna mai, în funcție de cifra destinului: Cine are idei geniale și face rost de bani
- Cât a plătit o mămică pentru 3 felii de cozonac la supermarket: Nici nu-ți vine să-l mai mănânci / video
- Dedesubturile pensionării lui Iohannis. Chirieac: Acest lucru e un mare secret pentru mine
- Vacanța ieftină în Istanbul nu mai există! ”Prețurile de acum încolo vor fi exagerate”. Ce notă de plată a primit o familie de români cu un copil mic după masa de prânz
- Cea mai mare inutilitate din București. Primarul de sector care credea că va da lovitura și turiștii vor lua cu asalt construcția
- SONDAJ de ultimă oră pentru Primăria Capitalei: Procentul celor 27% pe care-i vor și de care se tem, deopotrivă, candidații
- Cântec comunist pus pe manele. Parodia pe 1 Mai pe care să o asculți la grătar /video