Low cost-ul, lanțuri hoteliere. Vacanțe tot mai ieftine, cutremur pe piața turistică
Ryanair intenționează să ofere tarife mai scăzute în comparație cu firmele rivale, precum germanii de la TUI, prin renunțarea la unele comisioane. Mişcarea Ryanair reprezintă un nou pas în bătălia turistică: intrarea în forţă a transportatorilor aerieni pe partea de servicii turistice.
În ultimii 10-15 ani, tehnologia a revoluţionat enorm şi radical industria turismului. S-a dezvoltat internetul, care a favorizat apariţia sistemelor de rezervări pentru bilete de avion, cazare, transport şi alte servicii turistice, au apărut din ce în ce mai multe companii aeriene low cost, iar turismul a devenit din ce în ce mai accesibil ca preţ şi ca modalităţi de deplasare. Din ce în ce mai puţini oameni care călătoresc au nevoie de vize pentru diverse destinaţii, iar când e nevoie de acestea, se obţin din ce în ce mai uşor.
Au apărut home based agents, agenţi de turism care lucrează de acasă şi au apărut agenţii de turism sau chiar agenţi de turism virtuali, care, prin comenzi vocale, caută cele mai bune soluţii de transport şi cazare şi îţi crează pachetul turistic.
Companiile aeriene și lanțurile hoteliere concurează agențiile de turism
Companiile aeriene, uneori şi lanţurile hoteliere, încearcă să concureze agenţiile de turism, formându-şi propriile agenţii. Vin vremuri grele pentru agenţii, deoarece de transportatori şi de cazare va fi mereu nevoie, însă agenţia va supravieţui doar dacă va asigura plus valoare şi consultanţă de calitate. Agenţia de turism va fi preţuită dacă va fi nevoie de munca unui om, numit consultant în turism, consultant de călătorie, consultant de travel.
Ryanair, una dintre cele mai mari companii aeriene din lume, un gigant low cost, intrat şi pe piaţa românească, tocmai a anunţat crearea „Ryanair Holidays", un pachet de servicii pentru vacanţă prin care oferă zboruri plus cazare şi transferuri. Deci, o agenţie de turism. Este drept, şi companiile aeriene clasice, precum TAROM, au propriile agenţii de turism.
Serviciul a început să funcționeze în Marea Britanie și Germania, două mari piețe de pachete de vacanță din Europa, primind sprijin din Spania serviciile de tour operator ale companiei Logitravel, iar ca furnizor de cazare World2Meet, un furnizor global de servicii turistice. Ryanair intenționează să ofere tarife mai scăzute în comparație cu firmele rivale, precum germanii de la TUI, prin renunțarea la unele comisioane. Mişcarea Ryanair reprezintă un nou pas în bătălia turistică: intrarea în forţă a transportatorilor aerieni pe partea de servicii turistice.
Agenţiile de turism vor juca în continuare un rol important pe partea de corporate, evenimente şi grupuri organizate (circuite, curse charter cu avionul sau autocarul etc.). Agenţiile de turism pot fi asimilate unui organizator şi efectuează muncă de consultanţă. În plus, şi "Ryanair Holidays" este agenţie de turism, doar că deţinută de o companie aeriană.
Tehnologia anulează rolul de intermediar al agenției
Cert e că pas cu pas, cu riscul de a supăra pe mulţi, dispare rolul de intermediar al agenţiei de turism. Repet, rămân rolurile de consultant specializat, de marketer şi de organizator. Transportatorii şi hotelierii, deci partea "hard" a turismului, pornesc un război cu partea "soft" a agenţiilor de turism, deşi, pe de altă parte, colaborează şi încă au nevoie unii de alţii.
Din ce în ce mai multe destinaţii vor fi asigurate de curse regulate şi low cost ale companiilor aeriene, din ce în ce mai multe hoteluri, mai ales lanţuri hoteliere, îşi vor dezvolta la maxim propriile sisteme hoteliere. Plus că au apărut site-uri gen booking.com, care nu se erijează în a fi agenţii de turism, ci doar site-uri de promovare, care încasează comisionul în urma plăţii directe către hotel.
Şansele agenţiilor de turism rămân plus valoarea şi creativitatea. Pentru că altfel, vom ajunge din ce în ce mai uşor dintr-un loc în altul al lumii şi vom avea din ce în ce mai multe oportunităţi de cazare. Datorită dezvoltării tehnologiei "hard" (transportatori etc.) dar şi a comunicării, facilitate de internet şi de new media.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News